2008-ban a Vizek Éve tematikus kampányév a Tisza-tavi régióban kétszámjegyű növekedést hozott a vendégforgalomban. A Balatonnál jelentősen nőtt a vendégszám, a vendégéjszakák száma viszont csökkent. Az utóbbi Róna Iván szerint többek között azzal magyarázható, hogy az emelkedő energia és élelmiszerárak miatt szűkült a belföldi lakosság szabadon elkölthető jövedelme. A tavalyinál több holland, dán, orosz, lengyel, cseh és román vendég látogatott a magyar tengerhez, ez azonban nem tudta pótolni az osztrák és német vendégek évek óta tartó csökkenését. Róna szerint a 2007-es csúcsévet követő stagnáló balatoni eredményt nem szabadul lebecsülni. Az egészségturisztikai szolgáltatásokat sikeresen népszerűsítette az MT Zrt. az idei kampányévben – hangsúlyozta a vezérigazgató. 300 szolgáltató csatlakozott az akcióhoz, és sikerült kiegyenlíteni a szállodai foglaltságot a hétvégék és a hétköznapok között. Novembertől év végéig még számos kampányt bonyolít le az MT Zrt. A Vizek Éve lezárásaként novemberben a Balaton környéki gyógyfürdőknek jut a főszerep. December elején a fővárosban is indul kampány : az MT Zrt. a Budapest Gyógyfürdői Zrt.-vel együttműködésben "Fürdők hosszú éjszakája" akcióval éjszakai fürdőzési lehetőségeket népszerűsít. Az utó-, illetve előszezon forgalmának élénkítésére és a háztartásoknál lévő üdülési csekkek turisztikai célú beváltásának ösztönzésére nagyközönségi nyereményjátékkal egybekötött kampányt indít 40 millió forintos ráfordítással a marketingszervezet a Magyar Szállodaszövetséggel együttműködve 2008. november 1 és 2009. március 1. között. A Magyar Turizmus Zrt. a szomszédos országokban rejlő potenciál minél teljesebb kihasználása érdekében külföldi forgalomélénkítő kampányt is lebonyolít 2008. október 15 és 2009. március 31. között.
Eredményes volt a Vizek Éve
Az Országgyűlés Sport- és turisztikai bizottsága számára tartott hétfőn tájékoztatót a Magyar Turizmus Zrt. 2008-as működéséről és 2009-es marketing terveiről a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.