Eredményes volt a Vizek Éve

Az Országgyűlés Sport- és turisztikai bizottsága számára tartott hétfőn tájékoztatót a Magyar Turizmus Zrt. 2008-as működéséről és 2009-es marketing terveiről a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.

2008-ban a Vizek Éve tematikus kampányév a Tisza-tavi régióban kétszámjegyű növekedést hozott a vendégforgalomban. A Balatonnál jelentősen nőtt a vendégszám, a vendégéjszakák száma viszont csökkent. Az utóbbi Róna Iván szerint többek között azzal magyarázható, hogy az emelkedő energia és élelmiszerárak miatt szűkült a belföldi lakosság szabadon elkölthető jövedelme. A tavalyinál több holland, dán, orosz, lengyel, cseh és román vendég látogatott a magyar tengerhez, ez azonban nem tudta pótolni az osztrák és német vendégek évek óta tartó csökkenését. Róna szerint a 2007-es csúcsévet követő stagnáló balatoni eredményt nem szabadul lebecsülni. Az egészségturisztikai szolgáltatásokat sikeresen népszerűsítette az MT Zrt. az idei kampányévben – hangsúlyozta a vezérigazgató. 300 szolgáltató csatlakozott az akcióhoz, és sikerült kiegyenlíteni a szállodai foglaltságot a hétvégék és a hétköznapok között. Novembertől év végéig még számos kampányt bonyolít le az MT Zrt. A Vizek Éve lezárásaként novemberben a Balaton környéki gyógyfürdőknek jut a főszerep. December elején a fővárosban is indul kampány : az MT Zrt. a Budapest Gyógyfürdői Zrt.-vel együttműködésben "Fürdők hosszú éjszakája" akcióval éjszakai fürdőzési lehetőségeket népszerűsít. Az utó-, illetve előszezon forgalmának élénkítésére és a háztartásoknál lévő üdülési csekkek turisztikai célú beváltásának ösztönzésére nagyközönségi nyereményjátékkal egybekötött kampányt indít 40 millió forintos ráfordítással a marketingszervezet a Magyar Szállodaszövetséggel együttműködve 2008. november 1 és 2009. március 1. között. A Magyar Turizmus Zrt. a szomszédos országokban rejlő potenciál minél teljesebb kihasználása érdekében külföldi forgalomélénkítő kampányt is lebonyolít 2008. október 15 és 2009. március 31. között.

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.