A forgalom 70 %-a google keresőoldalról érkezik, az átlagos oldaltekintés eléri a 4 oldalt. A 2009 közepén indult Budapest kártya oldal (www.budapest-card.com) látogatottsága is folyamatosan növekszik, a budapestinfo-ról jön a látogatók több mint fele, legtöbben magyar, német és olasz turisták látogatják. A BTH Kft. kulturális weboldalának (www.culturalbudapest.com) látogatottsága is ugrásszerűen megnőtt februárban, a magyarok és külföldiek által egyaránt közkedvelt oldalt az elmúlt hónapban 6600-an látogatták, mely felülmúlta még az egyébként rendkívül magas decemberi adatokat is. A közvetlen keresés mellett a legtöbben a startlap.hu-ról érkeztek rá, mely a BTH 2010-es erőteljesebb weblap promóciós munkáját tükrözi. A nyáron indított CUltural Adventure kampányoldal (www.budapestadventure.com) forgalma a téli szezonban lecsendesedett, azonban az oldal remek tartalmi összeállítását tükrözi az átlagos oldalmegtekintések (3,5 oldal/felhasználó) magas számaránya. A BTH 2009-ben az új kulturális kaland koncepció részeként bevezetett tematikus weboldalainak köszönhetően a budapestinfo.hu mellett havonta mintegy 15 ezerrel több turistához jutnak el a budapesti információk. A BTH a 2010-es évben, a mai utazóközönség igényeit és szokásait is figyelembe véve, a továbbiakban is kiemelt hangsúlyt helyez az on-line turisztikai promócióra, melynek alapvető elemei a jó tematikájú, hasznos információkat tartalmazó, de ugyanakkor szórakoztató funkciót is ellátó, többnyelvű tematikus honlapok.
Erősödik Budapest online jelenléte
A www.budapestinfo.hu látogatottsága, melynek évente 2 millió egyedi látogatója van, februárban a stabil átlagot hozta, mely több mint 5000 Budapest iránt érdeklődő látogatót jelent naponta - adta hírül a BTH.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.