És a rózsaszín sarokban...!

Történelmet írt idén a Hungexpo: először állítottak ki - a Pink Cornernek keresztelt- önálló standon melegturizmussal foglalkozó szolgáltatók.

Idén már második alkalommal rendezte meg a Gay Travel Dayt a Humen Media Kft. az Utazás Kiállítás szakmai konferenciájaként. Erdei Zsolt, ügyvezető igazgató a közösség utazási szokásairól beszélve megemlítette, hogy az LMBTQ fogyasztók világszerte évente 800 milliárd dolláros forgalmat generálnak és 57 százalékkal többet utaznak heteroszexuális társaiknál. Tavasszal több budapesti turisztikai szolgáltató összefogásával megalakul a Pink Budapest Turisztikai Szövetség, amelynek célja, hogy közös erővel népszerűsítse Budapestet az európai és távol-keleti piacokon. Erdei elmondta, hogy Kína, India, Indonézia, Brazília és Mexikó 3 százalékos LMBTQ társadalmi részaránya összesen 110 milliós potenciális célcsoportot jelentjet fővárosunk mint melegbarát úti cél számára.

Brüsszel turisztikai hivatala, a Visit Brussels LMBTQ szakértője, Frederrick Bourty elmondta, hogy 2010-ben kezdtek intenzíven foglalkozni a célcsoporttal, és azóta jelentősen nőtt az LMBTQ utasok száma a városban. Kiemelte, hogy a leszbikusok és a melegek igényei teljesen eltérők. Azt is hangsúlyozta, hogy Brüsszel sikerének titka ebben a szegmensben, hogy több európai nagyvárossal összefogásban képviseltetik magukat a tengerentúli piacokon és kiemelte, hogy a melegeket kiszolgáló bárok, és létesítmények folyamatos üzemeltetése elengedhetetlen az érdeklődés és kereslet stabil fenntartása érdekében. Brüsszel ma már egy évben 12 hétvégén kínál nagyszabású LMBTQ partikat, amelyek 80 000 vendégéjszakát hoznak a városnak.

"Brüsszelhez hasonlóan Málta is felrajzolta magát az utóbbi években a melegturizmus térképére melegjogi intézkedésekkel (azonos neműek házassága és gyerekek örökbefogadásának legalizálása), amellyel az IGLA Rainbow Indexében az első helyet foglalja el Norvégiát és az Egyesült Királyságot megelőzve" - tájékoztatott Hangya Edina, a Máltai Turisztikai Hivatal képviselője. A melegbarát, elfogadó légkör még csak fél siker, a megfelelő szolgáltatásokra is szükség van, amelyekből egyelőre kevés van az aprócska szigetországban, de a bővülés folyamatos a melegbárok és -hotelek piacán. Málta 2018-ban Európa Kulturális Fővárosa, amely szintén plusz vendégérkezéseket hozhat ezen a réspiacon, mivel az LMBTQ közösség tagjai a kultúrafogyasztásban jócskán az átlag fölött teljesítenek. 

A Gay Travel Day-en több desztináció is bemutatta a közösségnek szóló kínálatát: a spanyol Ibiza, Valencia tartomány és annak egy települése, Benidorm, valamint Stockholm és Göteborg, amelyek közösen adnak idén otthont az EuroPridenak júliusban és augusztusban.

A melegmarketing menő! Legalábbis egyre inkább megkerülhetetlen az LMBTQ (leszbikus, meleg, biszex, transzszexuális és queer) közösség a cégek számára, és egyre nagyobb a számukra hirdető úttörő vállalatok elismertsége. A TAP Portugal légitársaság régóta célzottan hirdet a hazai közösség számára és nemsokára csatlakozik hozzájuk a Mellow Mood szállodalánc is, mondta el Török Ágoston értékesítési igazgató a kerekasztal-beszélgetésen.

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.