Idén már második alkalommal rendezte meg a Gay Travel Dayt a Humen Media Kft. az Utazás Kiállítás szakmai konferenciájaként. Erdei Zsolt, ügyvezető igazgató a közösség utazási szokásairól beszélve megemlítette, hogy az LMBTQ fogyasztók világszerte évente 800 milliárd dolláros forgalmat generálnak és 57 százalékkal többet utaznak heteroszexuális társaiknál. Tavasszal több budapesti turisztikai szolgáltató összefogásával megalakul a Pink Budapest Turisztikai Szövetség, amelynek célja, hogy közös erővel népszerűsítse Budapestet az európai és távol-keleti piacokon. Erdei elmondta, hogy Kína, India, Indonézia, Brazília és Mexikó 3 százalékos LMBTQ társadalmi részaránya összesen 110 milliós potenciális célcsoportot jelentjet fővárosunk mint melegbarát úti cél számára.
Brüsszel turisztikai hivatala, a Visit Brussels LMBTQ szakértője, Frederrick Bourty elmondta, hogy 2010-ben kezdtek intenzíven foglalkozni a célcsoporttal, és azóta jelentősen nőtt az LMBTQ utasok száma a városban. Kiemelte, hogy a leszbikusok és a melegek igényei teljesen eltérők. Azt is hangsúlyozta, hogy Brüsszel sikerének titka ebben a szegmensben, hogy több európai nagyvárossal összefogásban képviseltetik magukat a tengerentúli piacokon és kiemelte, hogy a melegeket kiszolgáló bárok, és létesítmények folyamatos üzemeltetése elengedhetetlen az érdeklődés és kereslet stabil fenntartása érdekében. Brüsszel ma már egy évben 12 hétvégén kínál nagyszabású LMBTQ partikat, amelyek 80 000 vendégéjszakát hoznak a városnak.
"Brüsszelhez hasonlóan Málta is felrajzolta magát az utóbbi években a melegturizmus térképére melegjogi intézkedésekkel (azonos neműek házassága és gyerekek örökbefogadásának legalizálása), amellyel az IGLA Rainbow Indexében az első helyet foglalja el Norvégiát és az Egyesült Királyságot megelőzve" - tájékoztatott Hangya Edina, a Máltai Turisztikai Hivatal képviselője. A melegbarát, elfogadó légkör még csak fél siker, a megfelelő szolgáltatásokra is szükség van, amelyekből egyelőre kevés van az aprócska szigetországban, de a bővülés folyamatos a melegbárok és -hotelek piacán. Málta 2018-ban Európa Kulturális Fővárosa, amely szintén plusz vendégérkezéseket hozhat ezen a réspiacon, mivel az LMBTQ közösség tagjai a kultúrafogyasztásban jócskán az átlag fölött teljesítenek.
A Gay Travel Day-en több desztináció is bemutatta a közösségnek szóló kínálatát: a spanyol Ibiza, Valencia tartomány és annak egy települése, Benidorm, valamint Stockholm és Göteborg, amelyek közösen adnak idén otthont az EuroPridenak júliusban és augusztusban.
A melegmarketing menő! Legalábbis egyre inkább megkerülhetetlen az LMBTQ (leszbikus, meleg, biszex, transzszexuális és queer) közösség a cégek számára, és egyre nagyobb a számukra hirdető úttörő vállalatok elismertsége. A TAP Portugal légitársaság régóta célzottan hirdet a hazai közösség számára és nemsokára csatlakozik hozzájuk a Mellow Mood szállodalánc is, mondta el Török Ágoston értékesítési igazgató a kerekasztal-beszélgetésen.
Forrás: Turizmus Online