ETC igazgatósági ülés és közgyűlés Bledben

2008. április 9-11. között a szlovéniai Bledben tartotta 47. igazgatósági ülését és 74. közgyűlését az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC).

A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet legfelsőbb döntési szervének Magyarország 2005-től tagja, a bledi ülésen hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, dr. Róna Iván képviselte. Az ETC fő célja Európa, mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon. Tevékenységének három kiemelt területe a piackutatás, a legjobb gyakorlatok népszerűsítése és a marketingkommunikáció. Az Igazgatóság ülésén terjesztették elő és vitatták meg az ETC 2008-2010. évi üzleti tervét, amelyben összefoglalják az ETC tagság és vezetőség körében végzett felmérés főbb eredményeit is azzal kapcsolatban, hogy mely területek fejlesztésére van a legnagyobb szükség. A felmérés szerint a legjobb gyakorlatok megosztására, több lehetőség biztosítására a nemzeti turisztikai szervezetek számára a problémák megbeszélésére és a jövő irányvonalainak meghatározására, a közös európai turisztikai portál a www.visiteurope.com továbbfejlesztésére, a legfontosabb küldőpiacokra fókuszáló marketingmunka végzésére, több e-marketing akcióra és szorosabb együttműködés kialakítására a jelentős szakmai szervezetekkel és az ETC munkacsoportok tevékenységének összehangolására lenne szükség.

Az ETC felhívja a figyelmet arra a tendenciára is, amely szerint a turisztikai promócióra fordított állami források általában csökkennek, egyre nehezebb költségvetési helyzetbe hozva a nemzeti turisztikai szervezeteket. Ennek következtében az ETC tevékenységének finanszírozása sem kiegyensúlyozott. Közös európai turizmuspolitika hiányában az Európai Unió korlátozott befolyással bír a turizmust érintő kérdésekben. A gyakorlatban az európai régiók csak kismértékű együttműködést valósítanak meg az európai turizmus eredményeinek javítása érdekében, az ETC-nek ezért minden eddiginél fontosabb szerepe van az együttműködés fokozásában, a stratégiai piacokra irányuló közös piackutatási és marketingtevékenység végzésében.

Az ETC legfontosabb stratégiai céljai között szerepel, hogy a jelenlegi kiemelt piacok mellett, a jövő fontos küldőpiacain (Kína, India, Délkelet-Ázsia, Oroszország) is kifejtsen marketingtevékenységet, elsősorban a visiteurope.com portál segítségével. Az ETC a jövőbeni marketingstratégiáját az online tevékenységre építi, de folytatja a hagyományos, „offline” marketingmunkát is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.