A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet legfelsőbb döntési szervének Magyarország 2005-től tagja, a bledi ülésen hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, dr. Róna Iván képviselte. Az ETC fő célja Európa, mint turisztikai desztináció promóciója a tengerentúli küldőpiacokon. Tevékenységének három kiemelt területe a piackutatás, a legjobb gyakorlatok népszerűsítése és a marketingkommunikáció. Az Igazgatóság ülésén terjesztették elő és vitatták meg az ETC 2008-2010. évi üzleti tervét, amelyben összefoglalják az ETC tagság és vezetőség körében végzett felmérés főbb eredményeit is azzal kapcsolatban, hogy mely területek fejlesztésére van a legnagyobb szükség. A felmérés szerint a legjobb gyakorlatok megosztására, több lehetőség biztosítására a nemzeti turisztikai szervezetek számára a problémák megbeszélésére és a jövő irányvonalainak meghatározására, a közös európai turisztikai portál a www.visiteurope.com továbbfejlesztésére, a legfontosabb küldőpiacokra fókuszáló marketingmunka végzésére, több e-marketing akcióra és szorosabb együttműködés kialakítására a jelentős szakmai szervezetekkel és az ETC munkacsoportok tevékenységének összehangolására lenne szükség.
Az ETC felhívja a figyelmet arra a tendenciára is, amely szerint a turisztikai promócióra fordított állami források általában csökkennek, egyre nehezebb költségvetési helyzetbe hozva a nemzeti turisztikai szervezeteket. Ennek következtében az ETC tevékenységének finanszírozása sem kiegyensúlyozott. Közös európai turizmuspolitika hiányában az Európai Unió korlátozott befolyással bír a turizmust érintő kérdésekben. A gyakorlatban az európai régiók csak kismértékű együttműködést valósítanak meg az európai turizmus eredményeinek javítása érdekében, az ETC-nek ezért minden eddiginél fontosabb szerepe van az együttműködés fokozásában, a stratégiai piacokra irányuló közös piackutatási és marketingtevékenység végzésében.
Az ETC legfontosabb stratégiai céljai között szerepel, hogy a jelenlegi kiemelt piacok mellett, a jövő fontos küldőpiacain (Kína, India, Délkelet-Ázsia, Oroszország) is kifejtsen marketingtevékenységet, elsősorban a visiteurope.com portál segítségével. Az ETC a jövőbeni marketingstratégiáját az online tevékenységre építi, de folytatja a hagyományos, „offline” marketingmunkát is.