Eurobarometer 2009

A múlt év szeptemberében az EU-tagországok illetékes vezetői megállapodtak abban, hogy a gazdasági válság turizmusra gyakorolt hatásait, a fogyasztói szokások változását európai szinten szükséges megvizsgálni.

A felméréssel a Gallup Intézetet bízták meg. Az idén februárban lebonyolított, telefonos megkérdezésen alapuló felmérés során a 27 tagállamban a 2009. évi utazási szándékok, kiadások, szokások, várható költési hajlandóság változására és a preferált desztinációtípusokra kívántak választ kapni – tájékoztatta lapunkat Pap Zoltán, az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Főosztályának szakmai főtanácsadója. A 27 000, véletlenszerűen kiválasztott, 15 éven felüli uniós lakos telefonos megkérdezésével készült felmérés az első átfogó turisztikai kutatás, amelyet a bizottság kezdeményezett. A felmérés eredménye szerint a megkérdezettek fele minden évben utazik legalább egyszer, a tagállamok többségében ez az arány még magasabb, megközelíti a kétharmadot.

A felmérés legfontosabb megállapításai a következők:

• A belföldi turizmus erősödése várható, a megkérdezettek 48%-a tervezi belföldön eltölteni szabadságát.
• A megkérdezettek 40%-a tervez 2009-ben utazást, mintegy 41%-uk megfelelő pénzügyi forrással rendelkezik ehhez, ugyanakkor 40%-uknak prioritási sorrendet kell felállítaniuk költésükben.
• A megkérdezettek 10%-a jelezte, hogy pénzügyi nehézségeik negatív hatással vannak nyaralási szándékukra. E tekintetben jelentős eltérés van a régi és újonnan csatlakozott tagállamok között, az új tagállamokban jóval alacsonyabb az utazási képesség.
• Marad a minőség iránti igény, a megkérdezettek 33%-a előnyben részesíti a magas minőséget és a jó érték ár/arányt, és csak 16 %-uk részesíti előnyben az alacsonyabb árat a minőséggel szemben.
• Az utazási hajlandóság továbbra is erős, a megkérdezetteknek csak 19%-a jelezte biztosan, hogy 2009-ben nem tervez utazást, ez jóval alacsonyabb a 2008-ban mért értéknél (32%).
• Az utazási döntések későbbre halasztódnak, a megkérdezettek 28%- a nem döntött még utazása helyszínéről és időtartamáról.
• Az utazások egyéni megszervezése jelentősen növekszik, a megkérdezettek több mint fele egyénileg utazik, és az információszerzésben az egyik leggyakrabban használt forrás az internet. A tagállamok döntő többségében elsődleges szerep jut a barátok, ismerősök információjának az új tagállamokban a személyes tapasztalatnak.
• A megkérdezettek 54%-a a hagyományos desztinációkat kedveli, de jelentős az új helyszíneket keresők aránya is (28%).
• A legkedveltebb desztinációk az elmúlt évben is és várhatóan idén is Spanyolország, Olaszország, Franciaország és Görögország.
• A megkérdezettek harmada a helyi vonzerők miatt választ egy desztinációt, ezt követi a kulturális örökség (24%) iránti érdeklődés, valamint a helyi szórakozási lehetőségek (15%).
• Az időjárás szerepe szintén meghatározó, hiszen az európaiak fele július-augusztus folyamán megy szabadságra. A megkérdezettek 42%-a elsődlegesen a téli utazását áldozná fel szükség esetén, és negyedük szabadságuk szezonon kívüli időszakra történő utazással csökkentené utazásra fordított kiadásait.

Információk: http://ec.europa.eu/enterprise/tourism/index_en.htm


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.