Egy számot jegyezzen meg: 112!

Év végéig elkészül a 112-es számon hívható egységes segélyhívó rendszer, az ESR-112 - jelentette be Lucza Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkárságának főosztályvezetője szerdán, Budapesten sajtótájékoztatón.

A kormány kiemelt célja, hogy a segítségnyújtás folyamata felgyorsuljon. A projekt megvalósulásával, és ha az emberekben tudatosul a 112 mint egységes hívószám, értékes perceket, másodperceket lehet nyerni a mentés során - emelte ki a főosztályvezető. A több mint tízmilliárd forintos projektet a magyar kormányzati támogatás mellett nagyrészt uniós fejlesztési források felhasználásával valósítják meg - tette hozzá.

Szege Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériuma egészségügyi informatikai programirodájának vezetője közölte: a 112-től azt várják, hogy a segítség 15 percen belül megérkezzen az állampolgárhoz. A segélyhívásokat fogadó szakembereknek fontos szerepük lesz abban, hogy a segélykérőtől minden olyan információt begyűjtsenek, ami segítheti a kórházi ellátást. A teljes mentésirányítási rendszer fejlesztését a tervek szerint 2014 március végéig lezárják - tette hozzá.

Tóth László, a Belügyminisztérium gazdasági és informatikai helyettes államtitkára azt emelte ki, hogy - a mentés és a segítségnyújtás hatékonyabbá tételén túl - a 112-es segélyhívó központjainak kialakításával munkahelyeket is teremtenek, ahol a szakképzett munkaerő, valamint a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása is fontos szempont.

Kifejtette, hogy a két hívásirányító központ helyszínének kiválasztásakor a munkanélküliségi rátát, valamint azt is figyelembe vették, hogy hol vannak a célnak megfelelő ingatlanok. Ezek alapján a központokat Miskolcon egy volt honvédségi, valamint Szombathelyen egy korábbi határőri, majd rendőrségi épületben alakították ki. A call centerekben váltásban fognak dolgozni az operátorok, így a két központ létrehozásával 850 új munkahelyet hoztak létre - hangsúlyozta.

Tóth László azt is elmondta, hogy a hívást fogadóknak fontos szerepük lesz a fals hívások kiszűrésében, hogy csak olyan eseményeket adjanak át a készenléti szervek irányítóinak, amelyek tényleges beavatkozást, intézkedést igényelnek.

Göndör László, az ESR-112 projekt vezetője közölte: hamarosan társadalmi kampányt indítanak, hogy az állampolgárok megismerjék a 112-es hívószámot és a használatát. Kiemelte továbbá, hogy a 112-es egységes hívószám mellett egyelőre a készenléti szervek jelenlegi hívószámai - a 104, a 105 és a 107 - is élni fognak.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.