Az év vége jó alkalom arra, hogy az idegenforgalmi vállalkozások is megköszönjék partnereiknek az együttműködést. A legfontosabb decemberi eseményeken ott voltak kollégáink is.
A hölgyeket belépéskor ajándékkal köszöntik, vacsora viszont nincs – ezek a szabályok a bálok bálján, a Bécsi Operabálon. Egyebek mellett ezt is megtudhatták a meghívottak Kapus György regionális igazgatótól (első kép) az Osztrák Idegenforgalmi Képviselet évzáró, karácsonyi vacsoráján. A Gerbeaud-ban stílusosan „alles walzer” nyitotta az estét (második kép). Eva Draxler (első kép), a Bécsi Turisztikai Hivatal képviselője elmondta, hogy a szomszéd fővárosba látogató magyar vendégek száma közel hét százalékkal emelkedett 2006-ban, így a 16. helyen állunk a nemzetek rangsorában. Eva Draxler beszámolt arról is, hogy a 2007. év Bécsben az osztrák modern művészet jegyében telik.
Kultúra és élvezet
Alsó-Ausztria kínálatát Christoph Madl, Alsó-Ausztria Tartományi Idegenforgalmi Hivatalának (Niederösterreich-Werbung) ügyvezető igazgatója mutatta be Budapesten. Az est díszvendége Ernest Gabmann, Alsó- Ausztria helyettes tartományfőnöke volt. A régióban évente 6 millió vendégéjszakát regisztrálnak, amelynek fele a hivatásturizmusnak köszönhető. Képünkön dr. Badacsonyi György (Guest Utazási Iroda), Szabadosné Balabán Anna (Guest Utazási Iroda), Michaela Zeiler (Alsó- Ausztria Turisztikai Hivatala)
Búcsú 41 év után
November végén ünnepélyes keretek között búcsúztak el munkatársai és a turisztikai szakma képviselői Körmendy-Ékes Máriától, a SAS légitársaság magyarországi igazgatójától, illetve Nothnagel Judittól, a légitársaság pénzügyi igazgatójától nyugdíjba vonulásuk alkalmából. Körmendy-Ékes Mária 41 évet, Nothnagel Judit pedig 17 évet töltött el a skandináv légitársaság kötelékében.
A magyarországi SAS-képviselet vezetését Vályi-Nagy Katalin vette át. Képeink a nagyszabású búcsúpartin készültek.
1. Cina Andersson, Nothnagel Judit, Magnus Zetterberg, Körmendy-Ékes Mária
2. Vályi-Nagy Katalin, Bogdán Róbert (Metro)
3. László József (a SAS-képviselet alapítója), Mattias Hyllert, Per Nilson
Advent a tanyán
A Magyar Turizmus Zrt. a Nagy Ízutazás 2006 kampányévet a lajosmizsei Új Tanyacsárdában zárta le. Niklai Ákos, az igazgatóság elnöke megköszönte a résztvevők munkáját, és sikeresnek ítélte a kampányévet. Az adventi vacsorán kiosztották a Rozmaring-díjat a Nagy Ízutazáson részt vevő és környezeti szempontból is színvonalas éttermeknek. Díjat nyert a Kakas étterem, a Fehértói halászcsárda, a Puchner Kastélyszálló étterme, a Nagy-Bogrács vendéglő, a balatonföldvári Rózsakert étterem, a debreceni Vígadó étterem, a veszprémi Villa Medici étterme, az egri Fehérszarvas vadásztanya és a lajosmizsei Tanyacsárda. Képünkön Pollák Erika (Magyar Turizmus Zrt.), Kovács Miklós (Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium), Frank Sándor (Fehértói halászcsárda)
Cseh ünnep
Ünnepélyes évzáró fogadást adott partnereinek a Cseh Köztársaság nagykövetsége, a Cseh Idegenforgalmi Hivatal (Czech Tourism), valamint a Cseh Kereskedelmi Hivatal budapesti képviselete. Képünkön Gál Jenő, a Cseh Centrum igazgatója, Jaroslav Seidl, a Czech Trade budapesti képviseletének vezetője, Csémy Tamás, a cseh nagykövetség kereskedelmi tanácsosa és Léderer Betty, a Czech Tourism budapesti igazgatója
A Magyar Vendéglátás Csillagai 2006
Kiadónk vendéglátó-ipari üzleti szaklapja, A Vendég tavaly év végén immár a harmadik alkalommal állította össze a legjobb magyar éttermek objektív listáját. A lista a szakma szereplőinek megkérdezésével készült. A szavazáson – az előző két évhez hasonlóan – az idén is éttermi üzletvezetők és konyhafőnökök, csúcsborászok, étteremkritikusok, a szaksajtó képviselői és a beszállító cégek horeca-vezetői vettek részt – összesen közel háromszázan. Az ő voksaik alapján állítottuk össze a legjobbak listáját. Az ünnepélyes oklevélátadó fogadásra a Corinthia Aquincum Hotelben került sor 2006. december 18-án. A győztes éttermek listáját a 6. oldalon olvashatják.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).