A Ferenciek terének átalakítása újraegyesíti a belváros északi és déli részét, melyeket eddig a Kossuth Lajos utca mintegy kordonként vágott ketté, tette hozzá a vezérigazgató.
A Budapest Szíve Programot meg kellett menteni, és ezt a Belvárosi Önkormányzat meg is tette, mondta el a sajtóbeszélgetésen Rogán Antal polgármester. Az örökséget műszaki előkészítetlenség, az EU-s támogatás lehívásában jelentkező egyeztetési hiányosságok, elszámolási gondok jellemezték. Rogán Antal hozzátette: apróságok kivételével a Március 15-e tér lényegében elkészült, és május közepére várhatóan befejeződhet a Károly körút átépítése is.
A folytatásban a Ferenciek terének átépítése, valamint a Március 15-e tér déli részének új forgalmi rendje szerepel. (Az erről szóló átfogó megállapodás a jövő héten kerül a Fővárosi Közgyűlés elé.) A tervek szerint az Erzsébet hídról való le- és felhajtás is a Március 15-e téren történik majd, ahol jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki. Megszűnik a turistabuszok Mátyás pince előtti parkoltatása, itt csak rövid megállásra, le- és felszállásra lesz lehetőség.
Kibővítik és akadálymentesítik a a Ferenciek terén a metrókijárattal bíró aluljárót és új üzleteket is kialakítanak itt.
A második ütem célja továbbra is a Belváros autós forgalmának csillapítása. Ezt szolgálja az is, hogy a 7-es buszcsalád forgalma a Kossuth Lajos utca közepére kerül, így biztosított lesz a tömegközlekedés elsőbbsége. A járdaszigetekhez mindenütt zebrák létesülnek, így könnyebben közlekedhetnek a kerekes székesek, a babakocsit toló anyukák, a lépcsőt már csak nehezen bíró idős emberek.
A tervek kerékpárútról is szólnak, tehát Belváros új főutcája hosszú távon gyalogosbarát, kerékpáros haladást pártoló, zöld parkokkal tarkított, kellemes belvárosi közlekedést tesz lehetővé.
A hídfőterek és a reprezentatív kaputérség projekteknél elsősorban turisztikai megtérülést remélek – mondta Rogán Antal. – A forgalomcsillapítással javítjuk a belváros levegőjét, a felújított, parkosított közterületeket igazán birtokba vehetik a sétáló turisták vagy a kisgyerekes családok. A Belváros északi és déli részének ilyetén összekötése már nagy adóssága volt a várostervezésnek.
A Budapest Szíve projekt az Európai Unió pénzügyi támogatásával Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásában, az Új Széchenyi-terv keretében, integrált városfejlesztés céljából valósul meg.