A kronika.ro részletesen beszámol a miniszter és a Facebook alelnökének közös tájékoztatójáról. „Tárgyaltam a Facebook képviselőivel Románia, a romániai turisztikai célpontok népszerűsítéséről az ország turisztikai brandjének égisze alatt. Ezt azok a spanyol szakemberek javasolták, akik kidolgozták a brandet. Ennek nyomán az új médiumon keresztül is népszerűsítjük az országot, hiszen annak látogatottsága lassan meghaladja a hagyományosakét” – mutatott rá Udrea.
A megállapodás értelmében a felek integrált, a közösségi hálóra adaptálható médiakommunikációs stratégiát dolgoznak ki, a turisztikai programokat a legújabb internetes vívmányok felhasználásával dolgozzák ki, emellett pedig a Facebook tréningeket szervez a minisztérium munkatársainak és azoknak, akik a turizmusban tevékenykednek, amelyen elsajátíthatják a közösségi háló használatát, egyúttal pedig konferenciát szerveznek, amelyen az internetes reklámozás mikéntjére készítik fel a turizmusban érdekelt vállalkozókat.
A miniszter ugyanakkor közölte, a kampányra szánt összegről még nem született döntés. „Egyelőre még az elérendő célok és a hozzájuk vezető utak kijelölésénél tartunk” – mutatott rá. Black Changlee, a Facebook alelnöke elmondta, ez az első alkalom, hogy ilyen korai fázisban együttműködnek egy, az érintettek képzésén alapuló reklámkampányban. Emlékeztetett ugyanakkor, hogy Spanyolország, valamint több ázsiai ország is kipróbálta már az ország közösségi hálókon való népszerűsítését. „A stratégiát decemberre dolgozzuk ki, megvalósítását pedig legkésőbb márciusban kezdjük el” – mondta el Elena Udrea, írja a lap.
A nagyszabású tervek hallatán azért érdemes megjegyezni azt az apróságot is, hogy – amint azt korábban megírtuk – a nyár elején különösebb indoklás nélkül, gazdasági okokra hivatkozva bezárták az egyszemélyes budapesti Román Turisztikai Képviseletet. A minisztérium május 19-i döntése értelmében több más külképviselettel együtt június 11-én zárta be kapuit a budapesti képviselet. A bezárási hullám érintette a kisinyovi, a tel-avivi, a berlini, a tokiói, stockholmi és a brüsszeli turisztikai képviseletet. Összesen 13 főt bocsátottak el a leépítés során, melynek eredményeként Münchenben és Bécsben azóta csupán egyfős irodák működnek. A lépés okaként akkor a román költségvetés tragikus helyzetét nevezték meg. Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy a fontosabbak közé tartozó küldőpiacokon, így Magyarországon is csupán közösségi oldalakon keresztül kívánja népszerűsíteni magát Románia. A képviselet bezárása óta tudomásunk szerint semmiféle magyarországi marketingtevékenységet nem végzett a hivatal.