Most ugyanis megvették a repülőtér-üzemeltető társaság 75% mínusz egy részvényt képviselő részvénycsomagját a tenderen nyertes British Airport Authoritytól (amelyet egyébként tavaly nyáron felvásárolt a spanyol Ferrovial). Felállt a BA új menedzsmentje: a társaság vezérigazgatója Reinhard Kalenda, a Hochtief AirPort vezérigazgatója lett. Kalenda egy tegnapi sajtótájékoztatón kifejtette, hogy a BA 2011-ig több mint 261 millió eurót költ Ferihegy fejlesztésére, és megfelel a privatizációs szerződésekben foglalt valamennyi kötelezettség-vállalásnak. A HTA a világ egyik legnagyobb, magánkézben lévő repülőtér-üzemeltető és befektető társasága, a Hochtief nemzetközi építőipari csoport 100%-os leányvállalata. A cég hat repülőtéren rendelkezik érdekeltséggel: Athén, Budapest, Düsseldorf, Hamburg, Sydney és Tirana.
„Tíz éven belül szeretnénk Ferihegyet Közép-Kelet-Európa legsikeresebb repülőterévé tenni az utasforgalom-növekedés, a szolgáltatási színvonal és a működési hatékonyság terén” – mondta Reinhard Kalenda. Ennek érdekében komoly fejlesztések várhatók. Bővítik a 2-es terminált: növelik a check-in kapacitást és növelik a biztonsági ellenőrző kapuk számát, a repülőgépek számára két új móló épül, 16 utashíddal. A nem-schengeni utasforgalmat a 2A terminál, a schengenit pedig a 2B terminál fogja kiszolgálni. 2025-ig tervezik a 2C terminál megépítését is, így évente 30 millió főre nőhetne Ferihegy kapacitása. A következő néhány évben az uniós átlagnak megfelelő 5-6 százalékos utasforgalom-növekedésre számít az új menedzsment.
Az 1-es terminál jelenlegi épülete a jövőben csak az induló utasokat fogja kiszolgálni, az érkezések egy a terminál mellett felépítendő új csarnokba kerülnek át. A BA egy új légiáru-terminált is épít a 2-es terminál mellett. Ez a fejlesztés 2007-ben indul, az első fázis pedig 2009-re készül majd el. A 2A és 2B terminál közötti területen üzletközpont, a terminál előtt többszintes parkolóház épül. A 2-es terminál előtt üzleti parkot hoznak létre, Airport City néven, itt irodákon túl egy négycsillagos, 300 szobás szálloda is épül. A díjak és illetékek általános csökkentésére viszont nem lehet számítani, mivel – amint a vezérigazgató elmondta – azok jelenleg is versenyképesek. Új útvonalak beindítása, illetve a járatsűrűség növelése érdekében viszont hajlandó kedvezményeket nyújtani a légitársaságoknak a reptér új vezetése. Kalenda felvetette, hogy a Malév Oneworld-tagsága következtében Ferihegy lehetne akár a japán JAL úti célja is, ahonnan a Malév járatain utazhatnának tovább Európa más része felé a távol-keleti utasok.
„Tíz éven belül szeretnénk Ferihegyet Közép-Kelet-Európa legsikeresebb repülőterévé tenni az utasforgalom-növekedés, a szolgáltatási színvonal és a működési hatékonyság terén” – mondta Reinhard Kalenda. Ennek érdekében komoly fejlesztések várhatók. Bővítik a 2-es terminált: növelik a check-in kapacitást és növelik a biztonsági ellenőrző kapuk számát, a repülőgépek számára két új móló épül, 16 utashíddal. A nem-schengeni utasforgalmat a 2A terminál, a schengenit pedig a 2B terminál fogja kiszolgálni. 2025-ig tervezik a 2C terminál megépítését is, így évente 30 millió főre nőhetne Ferihegy kapacitása. A következő néhány évben az uniós átlagnak megfelelő 5-6 százalékos utasforgalom-növekedésre számít az új menedzsment.
Az 1-es terminál jelenlegi épülete a jövőben csak az induló utasokat fogja kiszolgálni, az érkezések egy a terminál mellett felépítendő új csarnokba kerülnek át. A BA egy új légiáru-terminált is épít a 2-es terminál mellett. Ez a fejlesztés 2007-ben indul, az első fázis pedig 2009-re készül majd el. A 2A és 2B terminál közötti területen üzletközpont, a terminál előtt többszintes parkolóház épül. A 2-es terminál előtt üzleti parkot hoznak létre, Airport City néven, itt irodákon túl egy négycsillagos, 300 szobás szálloda is épül. A díjak és illetékek általános csökkentésére viszont nem lehet számítani, mivel – amint a vezérigazgató elmondta – azok jelenleg is versenyképesek. Új útvonalak beindítása, illetve a járatsűrűség növelése érdekében viszont hajlandó kedvezményeket nyújtani a légitársaságoknak a reptér új vezetése. Kalenda felvetette, hogy a Malév Oneworld-tagsága következtében Ferihegy lehetne akár a japán JAL úti célja is, ahonnan a Malév járatain utazhatnának tovább Európa más része felé a távol-keleti utasok.