Amint arról az MBM tegnapi sajtóközleményében beszámolt, 2009. november 25-én a tulajdonosok, az MBM–et alapítók taggyűlést tartottak a helyzet tisztázása, megoldása érdekében és a következőkben látják az okokat és a megoldás lehetséges változatait.
Az MBM 2005. májusában alakult, szerepe a közösségi bormarketing alap (a forgalomba hozatali járulék marketingre fordítható része) felhasználásának koordinációja. Elsősorban operatív feladatokat végez, melyek a Bormarketing Bizottság (az FVM miniszter által kinevezett, döntéshozó testület) és az Agrármarketing Centrum (AMC – a pályázati rendszerben a jogi és pénzügyi keretek biztosításával megbízott szervezet) tevékenységét egészíti ki és segíti.
Az MBM érdemi tevékenységét 2007, 2008 években kezdte meg, ekkorra alakult ki a pénzügyi alap felhasználásának „ügyrendje”. Ezt követően, főként 2009-ben a bormarketing pályázatok kiírása és a megítélt támogatások révén jelentős belföldi, azon belül is regionális és sikeres külföldi akciók valósultak meg. Belföldi marketing kampányra összesen bruttó 330 millió forint került elköltésre, a közpénzek felhasználásának szigorú feltételei mellett.
A közösségi marketing rendszerben, a Btv. 24/A § (7) és a 70/2007. (VII. 27.) FVM rendelet 8. § (1)-(2) bekezdései, a bor szakma által létrehozott MBM szerepét és finanszírozását a következők szerint tárgyalja: „ … a miniszter igénybe veszi a szőlőbor ágazatban működő szakmai szervezetek által bormarketing célokra létrehozott szervezet közreműködését, e feladat ellátására fordított összeget a miniszter határozza meg, amely összeg nem lehet több mint a Btv. 24/A. § (7) bekezdésben foglalt előirányzat 5%-a….”
Az MBM ügyvezetése és tulajdonosai már ez év júliusában jelezték az FVM számára, hogy a 2009. évi működéshez szükséges forrás biztosítására szeptemberig feltétlenül szükség van, de sajnos a mai napig nem sikerült a forrás átadásának formáját a minisztériumnak, illetve az AMC-nek megtalálni. A 2009. augusztus 1-ig megtörtént, járulék befizetések alapján számított, működésre fordítható pontos összeget is csak november 2-n közölte a minisztérium.
Mára egyértelművé vált, hogy a finanszírozás eddigi, pályázati formája nem biztosítja és főleg nem időben, az MBM szakmai közreműködésének forrásait, ezért a 70/2007. (VII. 27.) FVM rendelet módosítása merült föl a szaktárca részéről.
A szőlő-bor ágazat meghatározó szakmai szervezetei - teljes egyetértésben - az ágazat érdekében kérik Gráf József minisztert, hogy 2009. december 15-ig találjon megoldást arra, hogy a már befizetett járulékokból az MBM–hez jusson az általa ez évben elvégzett munka és tevékenység ellenértéke.
Egyben javasolták és kérték, hogy a szakmai és a széles nyilvánosság pontos és hiteles tájékoztatása érdekében az intézkedés kezdete óta, a termelők által befizetett, teljes járulék összeg (közösségi marketing 60%, minőség-ellenőrzés 40%) felhasználásának gazdasági, pénzügyi átvilágítását rendelje el.
Sajtóközleményében a szervezet aláhúzza, hogy ha azonnali intézkedés nem történik, a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. felszámolása elkerülhetetlen. Az ezzel járó anyagi és erkölcsi veszteség az egész ágazatot sújtja majd, okai pedig a döntések indokolatlan halogatásában, az MBM működésének ellehetetlenítésében rejlenek.
A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft-t az utóbbi hetekben több kritika érte a pénzeszközeik nem megfelelő felhasználása miatt. November második hetében az MDF egyik képviselője nevezte felháborítónak, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kht. nem arra használ közel kétmilliárd forintot, amire ők a hazai bortermelőktől a pénzt kapták. Ezért a párt a szakminisztérium vizsgálatát is kérte. Néhány nappal később felmondott összes munkatársa, a cégnél csak az ügyvezető maradt. Információink szerint a szakemberek azért távoztak, mert az agrártárca késlekedése miatt nem jutottak hozzá a fizetésükhöz.
Felszámolás vár a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft-re?
Mint már az utóbbi hetekben is nyilvánosságra került, a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. (MBM) az utóbbi két hónapban komoly pénzügyi gondokkal küzd. Nem tudja alkalmazottai bérét kifizetni, több beszállítójának is tartozik és alig működtethető.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.