Fényképes beszámolónk a velencei karneválról új képekkel

Az idei évben február 14-én vidám színes felvonulással vette kezdetét a Cannaregio negyedben a Velencei Karnevál. A helyszínen tartózkodik munkatársunk, aki friss fotókat küldött a február 24-ig tartó eseménysorozatról. A karnevál programját az Olasz Idegenforgalmi Hivatal, az ENIT honlapja közli, ebből idézünk most:

PROFI
Most, hogy Szőke Kapitány és Badár doktor nyugdíjba vonult, nem tudok akkora durranásról beszámolni, mint amit a UPC azon döntése okozott, hogy a nemzetközi kampány szpotjainak felhasználása helyett bátor magyar mutációt gyártanak,  és így töltenek fel emócióval egy addig személytelen márkát. Ezért a gyatra felhozatalból egy másoknak talán átlagosnak tűnő óriásplakátot emelnék ki.


A feltevés, amiből a Skoda ügynökségének kreatívja kiindul, hogy minden férfi (még a legkifinomultabb lelkületű hűvös budai úriember is) egy kicsit hímsoviniszta, perverz disznó legbelül, véleményem szerint helyes. Ha minden férfi az, akkor – a gondolom megszólítani kívánt – fiatal yuppie, vagy a kapuzárás előtti pánik idióta korszakát élő menedzser (például én), és az állami szektor beszerzési pályázatát gondozó kávés Gizike után sóvárgó apparátus-ember is az. Szerintem tehát a plakát emiatt működik. Velem vitába szálló férfitársaim azt állítják, hogy még sosem kellett satuféket nyomniuk azért, hogy elkerüljék a koccanást, amit a karácsonyi Palmers citylightokba belefeledkezve kis híján okoztak? (Ha így van, nyilvánítsanak betegesnek, és bátran ugorjanak a következő cikkre.)

Azt gondolom, hogy a zseniálisnak azért nem nevezhető alapgondolatot mind a szövegírói, mind az art directori munka jól követi. A képi megvalósítást azért dicsérem, mert munkába menet egyik nap észrevettem egy fullos bringát piros fehérneműben –  igaz, az esős reggel okozta tompultságban az észlelés  két másodpercének  nagyobb része kiesett, ezért nem tudtam eléggé megstírölni. Aztán másnap megnéztem a macát, de beakadt, hogy miért van egy limuzin a másik oldalon. Escort-szervíz unatkozó milliomosoknak? Azt nem hirdetnék óriásplakáton.

Az autó mellé írt headline – „Skoda Superb. Jársz velem?” – szellemes magyarázatot adott a dilemmámra. Jó, nem kellett félreállnom a röhögéstől, de azért hálás voltam, hogy a gyarló ösztöneimen keresztül megkaparintott figyelmemet kiszolgálták egy kellemes üzenettel. Természetesen az emberben bujkáló ösztönlény mindjárt meg is adja a fősorra a választ: meg hát!


Két pici problémám azért akad. A gáláns csajozónak beállított fogyasztót mindjárt a plakát közepén megdobták 600 ezer forint extrával, ha betolja a kereskedésbe a leharcolt verdáját; illetve nem értem, miért kell a Fabiát is ugyanezzel az üzenettel népszerűsíteni – a sárga kisautó nem épp egy csajozós gépjármű. Vagy itt már a piros selymes bombázót szólítják meg, hogy akar-e a Fabiával járni?


CIKI
A nyertesek megváltozott életét videóüzenetek formájában bemutató kampányok óta a Szerencsejáték Zrt. reklámjai mélyrepülésbe kezdtek. A „Minden órában nyeremény!”-t, majd a fertőző betegség tüneteivel sor elejére törő szerencsejátékost követően megjöttek a nyereménynek öltöző emberek, akik, basszus, megölelnek az utcán – sőt, mivel bejutottak az autódba, a hátsó ülésről készpénznyereményt adnak át.

Azt gondoltam, hogy itt vége a mélyrepülésnek, de nem: a Tipp-Mix reklámokkal nem csak elérték az ingerküszöbömet, hanem jóval túllépték azt. Eleve az elmúlt 20 év reklámtermésének mélypontjára jutottunk, amikor megszületett a „Nő a szorzó!” kampány, és a helyzet tovább romlott akkor, amikor a foci Eb, majd az olimpia alkalmából elkészült a folytatás. Én nyüszítve menekülök, ha véletlenül tévé előtt talál egy ilyen, legutóbb baráti iszogatás alkalmával kezdtem hallgatóim számára érthetetlen hevességgel herótozni a sorozatot és szidni a reklámszakmát.

{video|id=463|width=425|height=344}

Próbálok rájönni, mi mozgatta a megbízót és az ügynökséget, hogy a kampány üzenete annyira kőbunkóra sikerült, hogy egy gondolkodni próbáló embert megdöbbent. Ha nő van a dologban (lásd előző példám), akkor a zsíros hajú, nagylukú atlétás, kibuggyanó sörhasú surmók tömegestül rohannak tippelni? De tényleg: hogyan járhat el ennyire felelőtlenül egy ekkora költéssel rendelkező ügyfél? Az a cél, hogy végképp megutáltassuk a reklámokat a magyarokkal? Eddig nem találtam más magyarázatot.

Akik nem látták a reklámot, kérem, ne engem ítéljenek el, nézzék meg és egyet fognak érteni: valóban ennyire tufának vagyunk nézve, és ugyanennyire kellemetlen a vizuális megjelenítés is. A focistát elgáncsolja egy gólyalábon járó miniszoknyás nő, akinek aztán bárgyú pofával jól a szoknyája alá néz, vigyorogva vizualizálja a „csúnyáját”. A tévénéző kínosan feszeng először, de a következőre már epét hány. Vagy én tévedek, és kimegy az előszobába és a határidő naplójába beírja, hogy holnap Tipp-Mix…

Nő, mert gólyalába van, és nőnemű is ez a huncut szorzó, tetszenek érteni, ugye? Nos, a megálmodók úgy gondolták, hogy lesz, aki nem, ezért a kampányt megtoldották egy rádiószpottal, ami gyakorlatilag elmagyarázza ezt a vicces kis dolgot: ja, hogy ! Hahaha!

{video|id=464|width=425|height=344}

Ha valakinek van egy tikos (őszödis) felvétele arról, ahogy a kreatívok prezentálják ezt a briliáns ötletet az ügyfélnek, javaslom, dobja fel a kreatívonlájnra licitre. Ha esetleg valaki ott volt, javaslom a következő konferencián legyen lehetősége néhány percben beszámolni a szakma képviselőinek tapasztalatairól, lehessen neki kérdést feltenni, aztán hívják meg a büfébe valami erősre, és vigasztalják meg, ha elsírná magát.
 (A „Bármikor bejöhet” szlogen jó, csak légyszi, erre ne csináljanak egy magyarázó szpotot.)


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.