Az utasok száma az elmúlt 4-5 évben megduplázódott, és elérte az évi 8,5 milliót, ebben az évben azonban kis mértékben csökkent, a repülőgépmozgások száma a racionalizálás miatt pedig 3,8 százalékkal esett vissza. Gazdasági elemzők szerint a megtorpanás, illetve az eladott repülőjegyek száma tökéletes korrelációban van a magyar gazdaság hanyatlásával.
Az igazgató beszámolt a BA 2011-ig végbemenő fejlesztési terveiről, és elmondta, hogy januárban indul a 2B és 2A terminált összekötő épületek bontása, ahol az új utasforgalmi terminál, a SkyCourt nyitja meg kapuit 2010 első negyedévében. A jelenlegi parkoló helyén a későbbiekben megépül egy 265 szobás, négycsillagos konferenciaszálloda is. Hamarosan bővíti járathálózatát Ferihegyről az EasyJet egy új párizsi járattal, a Swiss pedig újraindítja genfi járatát. A BA szerdán egyeztet arról a MÁV Start Zrt.-vel, hogy a vasúttársaság korszerűbb szerelvényeket állítson be a Nyugati Pályaudvarról a Ferihegy 1-re közlekedő vonalon, és ígéretet tett arra is, hogy lépéseket tesz annak érdekében, hogy minél hamarabb megépüljenek a 4-es út, és az M4-es városi szakaszai.
A hallgatók képet kaphattak az utasok kényelmét szolgáló kereskedelmi és vendéglátóipari egységek fejlesztéséről is, és megtudhatták, hogy a BA most készülő úgynevezett Priority Pass-a a prémium utasok számára többek között gyorsított biztonsági ellenőrzést nyújt majd. Az új utas-biztonsági rendszer, amelyet a közelmúltban üzemelt be a BA, már szakszerűen képes kimutatni akár a csokoládénak álcázott robbanóanyagot is, ehhez azonban minősíttetni kell a berendezéseket. Ha ez megtörtént, várhatóan sokkal kevesebb tárgyat kell majd elkobozni az utasoktól. Jelenleg havonta mintegy 11 tonnányi folyadék, krém, emulzió végzi a reptéri kukákban.