Finn nyaralók a Balatonnál

Az idén első ízben jelentős számú finn turista érkezhet szervezett formában a Balatonra az egyik vezető finn tour-operátor jóvoltából.

Mosonyi Anikó, az OK Matkat magyarországi leányvállalata, az OK World Travel igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy elsősorban azért döntöttek a Balaton mellett, mert új desztinációt kellett behozniuk, ugyanis tavaly jelentősen visszaesett az érdeklődés az évek óta programozott, korábban rendkívül népszerű Budapest iránt. A finnek egyébként nyitottak az új dolgokra, és köztudott, hogy szeretnek tóparton nyaralni. Az évente általában 7-9000 finn turistát beutaztató cég vezetője elmondta, hogy ezen a nyáron tíz héten át kínálnak egyhetes üdüléseket a tónál, három-, illetve négycsillagos szállodákban, reggelis (opcionálisan félpanziós) ellátással, Tihanyban, Füreden és Siófokon, összesen öt szálláshelyen. Azért ezeket a településeket választották, mert a közelükben aquapark is található, továbbá sok programlehetőség (múzeumok, kirándulási és sportlehetőségek, borpincék, fesztiválok) is adódik e települések környékén. Mosonyi Anikó felhívta figyelmet arra is, hogy az eredeti finn szauna nemek szerint külön választott, a finnek meztelenül szaunáznak. A koedukált szauna így nem nevezhető finn szaunának. Ezért Mosonyi Anikó arra kéri szállodás partnereit, egyszerűen „szaunának” nevezzék létesítményeiket, ha el akarják kerülni a finn vendégek panaszait. A finn anyacég egyébként mindent megtesz az ottani piacon eddig ismeretlen desztináció felfuttatásáért: katalógusuk a Balatonnal indul. Ezzel szemben a hazai marketingtámogatás erőtlen: hiányoznak a régiót bemutató finn nyelvű információs anyagok, és eddig a Balaton-régiótól sem sikerült támogatást kapnia az irodának. A Magyar Turizmus Zrt. észak-európai külképviselete viszont vállalta, hogy hathatós és gyors marketingsegítséget eszközöl a finn turisták megnyerésére. Mosonyi Anikó szerint a Balaton-régió szép installációval jelenhetne meg a vásárokon, hatalmas képekkel csábítva az üdülni vágyókat, valamint hathatós marketing-együttműködéssel segíthetné a tour-operátor rizikóvállalását.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.