Meghatározott számú ügyfélnek küldték ki az ajánlatot – mondta Molly Faust szóvivő. Az utóbbi időben különböző módszereket keresnek arra, hogyan csökkenthetnék hitelkártyából származó veszteségeiket és minimalizálják kockázataikat. A társaság azt nem árulta el, hány ügyfélnek küldték ki az ajánlatot, illetve hogy az érintetteknek mekkora a tartozásuk.
Az ügyfeleknek február végéig kell elfogadni az ajánlatot, majd márciusban és áprilisban lezárni a számlát. Ha ezt megteszik, akkor kapnak egy 300 dollárt tartalmazó prepaid (előre feltöltött) Amex kártyát. A veszteségek csökkentésére egy másik megoldás lehet, hogy csökkentik az ügyfelek hitelkeretét. Az Amex is él ezzel a lehetőséggel, mint szinte az összes hitelkártyát kibocsátó szolgáltató.
Az American Express az utóbbi években kiszélesítette ügyfélkörét, mely addig a viszonylag sok pénzzel rendelkezőkből és cégekből állt. Ez a stratégia azonban nem jól sült el, a cég bevételei estek a negyedik negyedben és megugrott a hitelkártya üzletágból adódó veszteségek nagysága - nyilván annak köszönhetően, hogy a hitelkártyák eljutottak egy, a hiteleket örömmel igénybe vevő, ám a részleteket fizetni nem vagy nem mindig fizetni képes réteghez. A hitelkártyákkal való visszaélések száma is jóval több lett januárban, mint amennyire az elemzők számítottak. (Index)