Fő trendek: fenntarthatóság, biztonság és kényelem

A világ legnagyobb csomagolási szakvására, a Düsseldorfban május 12-18. közt rendezendő interpack iránt ugyanúgy érdeklődnek a piaci szereplők, mint a legutóbbi, recesszió előtti, 2008-as vásárt megelőző időszakban. Ezt mutatja, hogy a három évvel ezelőttihez hasonló az előzetes helyfoglalások aránya: „60 országból 2.700 kiállítót várunk” – jelentette be Bernd Jablonowski, az interpack projektigazgatója egy budapesti rendezvényen.

Magyarországról öt vállalat állít ki az idei interpack-on, tájékoztatott Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf magyarországi képviselője. Legtöbbjük csomagolóeszközt mutat be. Közülük a Hacona Kft., a Hok-Plastik Kft, a Pro Form Kft. és a debreceni TU-PLAST már rendszeresen részt vevői az interpack-nak. Néhány év kihagyás után ismét ott lesz a Budagép Kft.

Az élelmiszer ágazaton belül különösen az ital, édesség és sütőipari, továbbá a gyógyszer és kozmetikum, tartós fogyasztási cikk szektor vállalatai mind a tizenkilenc csarnok összes kiállítóhelyét elfoglalják majd.

Bernd Jablonowski elmondta, hogy a legutóbbi interpack-hoz hasonlóan több mint 170 ezer látogatóra számítanak, mintegy 120 országból: „Fontosnak tartjuk, hogy a külföldi látogatók aránya 60 százalékra növekedett, és ezzel meghaladta a 100 ezret. Kétharmad részük vállalati döntéshozó pozícióban lévő szakember.”

Kísérő rendezvények: életminőségtől az élelmiszerek megőrzéséig

Kiemelte a több mint 50 szakmai kísérő rendezvény közül az innovációs kiállítást a hozzá kapcsolódó fórummal. Másik sokakat érdeklő konferencia-téma az „életminőség”; a csomagolási szektor lehetőségeit tárják fel a konferencia résztvevői a megváltozott vásárlási és fogyasztási szokásokhoz való alkalmazkodásban. Válaszokat keresnek arra, hogy a csomagolás milyen módon elégítheti ki a fogyasztók új igényeit. A látogatóknak bolti környezetben mutatnak be sikeres, bevált gyakorlati példákat a megújuló csomagolásra.

„Fémcsomagolási Plaza” címmel „vásár a vásárban” lesz a fém csomagolóanyag-gyártók, megrendelőik és beszállítóik fóruma, ahol innovatív fém csomagolásokkal is megismerkedhetnek az érdeklődők.

„Mentsük meg az élelmiszert” címmel a Messe Düsseldorf és a FAO, az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Szervezete közös szemináriumot, valamint kiállítást szervez, ahol bemutatják a csomagolóipar lehetőségét arra, hogy kevesebb megtermelt, legyártott élelmiszer menjen veszendőbe az ellátási láncban, különösen a raktározás és szállítás során. A témáról a FAO három felmérést készíttetett, amelyeket május 16-án és 17-én nemzetközi szimpóziumon mutatják be a szakembereknek.

Fő trendek: fenntarthatóság, biztonság, kényelem

A csomagolási szektor három legfontosabb trendjét, a fenntarthatóságot, áruk biztonságát és kényelmet tükrözi leghangsúlyosabban a májusi interpack, tájékoztatott Bernd Jablonowski, az interpack igazgatója:

- Ma már versenyelőnyt lehet szerezni a fenntarthatósággal, ami többek között a termelés költséghatékonyságát is jelenti. Például úgy, hogy kevesebb áramot használnak vagy csökkentik a felhasznált anyagok mennyiségét. Ugyanakkor a csomagolás növeli a fogyasztók biztonságát, például az áru nyomon követhetősége révén élelmiszereknél vagy gyógyszereknél. A csomagológépeknél a higiénia egyre nagyobb szerepet játszik, többek között a mikrobiológiai kockázatok csökkentésével vagy a tisztítás nagyobb hatékonyságával. A kényelem az egyszemélyes háztartások és a dolgozó nők számának növekedésével került előtérbe. Az útközben, otthonon kívül elfogyasztható élelmiszerek, snackek és készételek népszerűsége új fejlődési lehetőségeket kínál a csomagolásnak is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.