Fogyasztóvédelmi Bizottság jön létre a Parlamentben

A közeljövőben megalakuló új Országgyűlés tagjai között zajló egyeztetési tárgyalások eredményeként immáron biztossá vehető, hogy az eddig csak eseti jelleggel működő fogyasztóvédelmi bizottságot egy állandó testület váltja fel.

A FEOSZ örömmel nyugtázta a hírt, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy sok munka és kihívás vár a jövőben a bizottság képviselőire, tekintettel arra, hogy az elmúlt időszak fogyasztóvédelmi politikája rendkívüli mértékben rossz hatással volt a hazai fogyasztóvédelemre.

Így többek között alaposan át kell gondolni a fogyasztóvédelmi politika szereplőinek szerepét és jövőbeni feladatait. El kell választani a hatósági és a civil fogyasztóvédelmi munkát, melyet teljes mértékben új alapokra kell helyezni. Be kell vonni a vállalkozásokat a fogyasztóvédelmi politika alakításába. Feltétlenül szükséges, hogy a fogyasztóvédelem szereplői hatékonyan lássák el feladataikat, ehhez azonban feladataik egyértelmű szétválasztása és tisztázása kell. Mindez a mai napig nem így történt, így miközben az egyes feladatok összemosódtak, hatékony érdekvédelem aligha valósult meg. Elég csak a többszáz ezer kiszolgáltatott helyzetben lévő hitelfelvevőkre gondolni.

A civil szervezetek működését nagy mértékben befolyásoló pályázati rendszer átalakítása is indokolt, objektív és mérhető szempontok szerinti és nem uram-bátyám osztogatásos (közös tanácsadási irodák látszatának fenntartásával) elv alapján történő pályázati kiírásokra és döntésekre van szükség. Elengedhetetlen továbbá egy új szerkezetű és szerepű Fogyasztóvédelmi Tanács létrehozása is. Erősíteni kell továbbá a békéltető testületeket, azok – és egyben a fogyasztók védelmének – hatékonysága céljából, és meg kell szüntetni azt a tűrhetetlen állapotot, amely a testületek finanszírozását érinti már közel nyolc éve, ezen időszakban ugyanis a kereskedelmi és iparkamarák voltak azok, amelyek hónapokon keresztül megelőlegezték a működéshez szükséges összegeket az állam helyett.

Kiemelt figyelmet kell fordítani a jövőben az oktatásra és a tájékoztatásra. Feltétlenül fontos a jövőben a prevenció is, hogy ne csak a jogviták felmerülésekor forduljanak a fogyasztók az egyes szervezetekhez, hanem azt megelőzően is tájékozódjanak és legyenek felvilágosítva jogaikról, lehetőségeikről. Emelni kell ugyanakkor a tanácsadás szerepének a hatékonyságát is. Mind az állami, mind a civil fogyasztóvédelem szereplőinek a múltban berögzült rossz hagyományokkal való szakítása szükséges ahhoz, hogy az egyes fogyasztók ne érezzék úgy, hogy a fogyasztóvédelem szereplői csak labdáznak velük. Ehhez szükséges a hatósági rendszer átalakításakor a hatósági tájékoztatás szerepének növelése, a piacfelügyeleti munka hatékonyabbá tétele, és a ténylegesen működő és tevékenykedő civil fogyasztóvédelmi szervezetek fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott feladatainak egyértelmű és kiszámítható támogatása.

A FEOSZ a jövőben is minden lehetséges lépést megtesz annak érdekében, hogy hatékony fogyasztóvédelem jöhessen létre, és a fogyasztók ne érezhessék magukat kiszolgáltatott helyzetben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.