Forma 1: a látogatók több mint fele visszatérne hazánkba

A Magyar Turizmus Zrt. a Forma 1 Magyar Nagydíj alkalmából 2008-ban ismét kérdőíves felmérést végzett a versenyt meglátogató külföldi és belföldi vendégek körében. A vizsgálat célja a vendégek utazási szokásainak megismerése volt. Kérdőívet több mint háromszázan töltötték ki.

A válaszadó külföldi vendégek közel 89,5%-a (2006: 87,9%) kizárólag a Forma 1 Magyar Nagydíj megtekintése miatt utazott hazánkba, csaknem 60%-uk tervezi (2006: kétharmaduk), hogy az elkövetkezendő három évben ismét ellátogat a futamra. A válaszadók legnagyobb részben lengyelek (21,9%), britek (21,5%) és németek (8,8%) voltak. A lengyel versenyző részvételének köszönhetően a korábbi évekhez képest jelentősen nőtt a lengyel válaszadók aránya (2006: 2,3%). Akárcsak 2006-ban, most is repülőgéppel érkezett a válaszadók csaknem fele, egyharmaduk „fapados”, kétharmaduk hagyományos légitársaság szolgáltatását vette igénybe. A megkérdezettek jellemzően kettő-négy napot (52,6%), illetve öt-nyolc napot (35,5%) terveztek összesen Magyarországon tölteni a futam alkalmával. A legnépszerűbb szálláshelyek a négycsillagos (26,8%), az ötcsillagos (16,7% ) és a háromcsillagos (16,2%) szállodák, valamint a kempingek (14,9%) voltak, ugyanakkor a válaszadók közel 10%-a fizető magánszálláshelyet vett igénybe. A külföldi látogatók 41,7%-a (2006: 50,0%) összesen napi 50 és 200 euró közötti összeget, csaknem minden harmadik megkérdezett pedig 200 eurónál többet szándékozott költeni (2006: kb. 20%), 2006-hoz képest tehát jelentősen nőttek a futam alkalmából tervezett kiadások. Akárcsak 2006-ban, a rendelkezésre álló turisztikai információval tízből kilenc látogató elégedett volt. A látogatók 2006-hoz képest magasabb, 56,6%-os arányban tervezik, hogy az elkövetkezendő három évben a Forma 1 időszakán kívül visszatérnek Magyarországra (2006: 47,0%).

Idén a belföldi látogatók körében jóval magasabb volt a visszatérők aránya, mint 2006-ban. Akkor a Magyar Nagydíjra a belföldi vendégek 70,5%-a, 2008-ban 40,7%-a látogatott ki első alkalommal, miközben a második vagy harmadik alkalommal résztvevők aránya 17,2%-ról 34,6%-ra emelkedett a megkérdezettek körében. Akárcsak 2006-ban, most is tíz megkérdezett közül kilenc tervezi, hogy az elkövetkezendő három évben ismét kilátogat a futamra. A rendelkezésre álló turisztikai információval a válaszadók többsége elégedett volt. Szálláshelyet a megkérdezettek elenyésző hányada, 14,8%-a (12 fő, 2006: 20,9%) vett igénybe. A költés szempontjából két markáns csoport különíthető el: a magyar utazók a jegyárat is beleszámítva 10.000 forint alatt költenek (21,0%), vagy jelentős, 25.000 forint feletti összeget adnak ki (21,0%) naponta.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.