Gucci-minták a Zsolnay új készletén

Patrizia Gucci, a világhírű divattervező dinasztia tagja tervezte a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra új készletének mintáját és színvilágát; az aranyvirággal díszített, összesen mintegy 60 darabos kollekcióval a cég a nemzetközi piacokat is megcélozza.

A Zsolnay a festőművész-designer különleges virágmintáját és modern színvilágát adaptálta és ötvözte a manufaktúrától megszokott képi világgal, illetve az arany, fekete és lazac színekkel. A díszítéshez szettenként 15 gramm 18 karátos aranyat használnak fel, és kilenc különböző porcelánkészítési technológiát alkalmaznak - jelentette be a csütörtöktől megrendelhető kollekció bemutatóján Budapesten a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója.

Péterné Marosy Katalin emlékeztetett arra, hogy a vállalat fennállása óta számos neves alkotóval - többek között Rippl-Rónai Józseffel, Walter Crane-nel, Victor Vasarely-vel vagy a kortársak közül Zoób Katival - dolgozott együtt. Patrizia Guccival egy budapesti kiállításának megnyitóján találkoztak, és már ekkor elhatározták az együttműködést, amely egy komplex fejlesztési program, az "új Zsolnay" megalkotásának első lépése - jegyezte meg.

Mint Patrizia Gucci hozzátette, Bellezza toscana (Toszkán szépség) című kiállításának képein a közép-olasz táj és természet szépségét festette meg, elsősorban ezek a munkák inspirálták aztán a Zsolnay számára készített rajzait is.

A Gucci-dinasztia negyedik generációjához tartozó képzőművész-designer az MTI-nek elmondta, a Péterné Marosy Katalin által kiválasztott tervében nem egy konkrét fajtát, hanem képzeletbeli virágot rajzolt meg. "Úgy érzem, a manufaktúrának sikerült ötvöznie a hagyományt a modern stílussal" - értékelte a közös munka eredményét.

Péterné Marosy Katalin beszámolója szerint a kollekcióhoz a cég halvány elefántcsontszínű porcelánját választották, melyre különleges kihívás volt felvinni a lazac és a fényes fekete színt. Patrizia Gucci rajzait a Zsolnay festőművész-grafikusa, Bubreg Balázs fordította le a porcelán nyelvére.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.