A válság miatt a fogyasztók pénztárcája annyira vékony lett, hogy a meccset nyilvánvalóan nem az éttermekben nézik majd a vendégek, de az is igaz, hogy ha valaki nem szolgáltatja a vébét, annak csökken a forgalma. Az elnök szerint azért sem várható a hagyományos egységeknél forgalomnövekedés, mert a városokban, főleg Budapesten tucatszám növelik a közvetítési felületeket, ami vendégeket visz el a kisebb helyektől. Így még a nagyobb városok belső részein sem várható komolyabb profit a meccsekből - véli Háber.
Más vendéglátósok viszont optimisták, jóllehet sok pénzük fekszik a közvetítések megszervezésében, hiszen pénzbe kerülnek a nappal is látható vizuális eszközök, az adás teraszra vezetése, az egyes étteremdíszletek beszerzése és nem utolsósorban a közvetítés jogdíjai. Ez utóbbiról polémia folyik, hiszen alapesetben az Artisjusnak, vagyis a magyar jogvédőknek kell csak fizetni, de ha egy vendéglátó egység kitelepül vagy tevékenységét kifejezetten a meccsek közvetítésére alakítja ki, akkor a Magyar Televíziónak is fizetnie kell.
Néhány vendéglátósnak rossz tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatban, mint mondják, az MTV-nek pontos adatai vannak arról, hogy kik és hol közvetítenek és nemegyszer fenyegetően lépnek fel a jogdíjak miatt. Ettől függetlenül sok vendéglátós szerint megéri, hiszen a törzsközönségük kifejezetten követeli a meccsek közvetítését és ha a kemény mag hangulatot hoz, az gyorsan végigszalad a környéken és egyre többen jelennek meg az adott helyen, megdobva a fogyasztást. (MTI)