A belföldi vendégforgalom 4 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, amikor 4 millió vendég összesen 10 millió vendégéjszakát töltött hazai környezetben, mondta el a sajtótájékoztatón Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár. A belföldi turizmus motorja az üdülési csekk, valamint az általa kiaknázható lehetőségek, ezek segítségével próbálnak minél nagyobb hangsúlyt fektetni a hazai turizmus fejlesztésére, tette hozzá.
A Westend Bevásárlóközpontból közvetlenül felkereshető Millennium Tetőkertben a kiállítás három napjára valóra válik a szlogen: „Falu a város felett”. Galisz Tamás, a kiállítás rendezője és az Itthon otthon van lapcsaládot kiadó G-mentor Kft. igazgatója elmondta: lesznek faházak, főtér, a templomban pedig harangszó üti el a delet, tehát teljes egészében adott lesz a vidéki hangulat az ingyenesen látogatható rendezvényen. A programok a belföldi turizmus egyediségét és a családias hangulatot fogják szolgálni. Mindhárom napon ügyességi játékok, koncertek és olimpikonjaink élménybeszámolója várja az ellátogatókat.
A Főszezon kiállítás az egyetlen olyan belföldi turisztikai kiállítás, amely a hazai üdülés lehetőségeiről megmutat mindent. Bemutatkozási lehetőség új létesítményeknek, turisztikai szolgáltatóknak, programszervezőknek. Magyarország csodálatos tájaival, településeivel és turisztikai látnivalóival ismerteti meg az ellátogatót. A Magyar Turizmus Zrt. ezért is állt szakmai partnerként a Főszezon kiállítás mellé, és támogatta azt, hogy a rendezvényen Magyarország turisztikai régiói képviseltessék magukat, mondta Szűcs Balázs, az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese.