Harc a partnerekért

Több mint 25 százalékkal nőttek az előszezoni foglalások a Best Reisennél az idén az elmúlt év azonos időszakához képest. A cég kiemelt jutalékot ad online foglaló partnereinek, és a Dino Clubbal erősít. Szezonkezdetről, üzletpolitikáról, trendekről beszélgettünk Zám Tibor irodavezetővel.

ttrend • Hogyan indult a nyári szezon a Best Reisennél?

 Örömteli tény, hogy sohasem állt még ilyen jól áprilisban nyári gépeink töltése, még a 2005-ös rekordévben sem. Ez persze nem jelenti azt, hogy csúcsév előtt állunk. Az időarányosan huszonöt- harminc százalékos növekedés nagyrészt annak köszönhető, hogy a budapesti Utazás kiállítás korai időpontja miatt a foglalások is korábban kezdődtek. A gyarapodásba belejátszik az is, hogy tavaly ilyenkor még nem működött B2B online foglalási rendszerünk. Vagyis a kiugró növekedés nem tükrözi a valóságot. Éves szinten csak minimális bővülésre számítunk. Túl sok optimizmusra nem ad okot, hogy csökkent a vásárlóerő, és nőtt a létbizonytalanság. Harminc százalékkal többen féltik ma a munkahelyüket, mint tavaly, köztük az eddig stabil keresletet jelentő köztisztviselők. Emellett pedig idén is nagy a túlkínálat: másfélszer több charterjáratot terveznek az utazásszervezők annál, amit a piac elbír.

ttrend • Melyek lesznek az idén a slágerdesztinációk?

Nem várhatók nagy csodák, Görögországban, Spanyolországban és Szicíliában remélünk enyhe emelkedést. Cégünk alappillére, az utasaink kétharmadát adó Tunézia, Egyiptom, Törökország hármas várakozásaink szerint a tavalyi eredményeket hozza majd. Egyiptom idén először tizenkét hónapos úti cél lett a Bestnél: nem kellett átmenetileg sem szüneteltetni a charterláncot, sőt, plusz egyet indítottunk. Ibiza jól teljesíthet, tekintve, hogy idén a piacon egyedüliként programozzuk charterjáratokkal. Török előfoglalásaink száma majdnem a duplájára nőtt tavalyhoz képest annak ellenére, hogy több szeletre oszlik a piaci torta egy új törökspecialista tour-operátor színrelépésével. A bővülés egyik oka, hogy ez az első szezon, amikor viszonteladóink online rendszerben foglalhatnak, amelyben a török árualap garanciális helyekkel van feltöltve, és ezeket a partnerek előnyben részesítik. A növekedés másik oka, hogy kettő helyett idén már öt Dino Club-szállodát kínálunk. Egyiptomban is növeltük Dino Club-hoteleink számát.

ttrend • Mi az oka annak, hogy egyre több ilyen szállodát ajánlanak?

Ideje tudomásul venni, hogy ma a többgyerekes, aktív kereső réteg rendelkezik a legnagyobb szabadon elkölthető jövedelemmel, ők pedig a gyermekbarát szállodákra tartanak igényt. És az sem utolsó szempont, hogy könnyebb feltölteni a chartergépeket négytagú családokkal, mint például párokkal, hiszen az előbbiek esetében jóval kevesebb foglalás révén lesz tele a gép. Persze a tinédzserek és a főiskolások sem kevésbé fontos célközönség számunka. Ráadásul egyre többen keresik közülük a Dino Club márkanév alatt futó szállodáinkat, ahol nemcsak magyar nyelvű gyerekklubok, hanem magyar nyelvű felnőttanimáció és számos szórakoztató program és létesítmény is rendelkezésre áll. Jövőre már Spanyolországban és Görögországban is lesz Dino Club-szolgáltatásunk.

ttrend • Milyen tényezők hatnak még az idén a forgalom alakulására?

 Nem növeli a vásárlói bizalmat az az év elején bevezetett intézkedés, hogy a számlán fel kell tüntetni a megrendelő lakcímét. A drága, exkluzív utak keresletében talán tapasztalható lesz emiatt némi visszaesés. Az viszont kedvező lépés, hogy az adóhivatal kiadott egy állásfoglalást arról, hogy ellenőrei nem rendezhetnek tematikus gyűjtést, csakis egyes utasok adataira kérdezhetnek rá. Nagy meglepetések várhatnak még azokra, akik azért, hogy kikerüljenek az APEH látómezejéből, osztrák irodáknál fizettek be utakat a közelmúltban, ugyanis az Unióhoz tartozó tagállamok összes utazási irodájában, így Ausztriában is ugyanaz az adatszolgáltatási kötelezettség érvényes, mint nálunk. Idén az dönti el a harcot a túraszervezők között, hogy ki nyeri meg leginkább a viszonteladók kegyeit. Mi az előremenekülést választottuk azzal, hogy az idén már a teljes csomagár után fizetünk jutalékot online foglaló partnereinknek. Ezzel ugyan szűkül az árrésünk, de a lépés kimondottan vonzza a viszonteladókat, így nő a forgalmunk, ezáltal pedig tervezhetőbbé válnak az eladások. Ennek az ösztönzésnek és az eleve magasabb online jutaléknak köszönhetően ma már a partneri foglalások negyven százaléka a weben történik. Ráadásul a piaci hátrány csak átmeneti, hiszen hamarosan hazánkban is kötelező lesz a végösszeggel számolni, azt reklámozni. Ezt az árpolitikát az online foglaló utasok is vonzónak találják, mert kényelmes és áttekinthető, hogy a program kiszámolja számukra a végösszeget. Az online értékesítést továbbfejlesztjük: partnereink számára fokozottan felhasználóbarát, egyszerűsített webfelületet hozunk létre, és hosszú távon ahol lehet, automatizáljuk a pénzügyi funkciókat, a nagyközönségi oldalt pedig különféle szolgáltatásokkal teszszük még érdekesebbé.

ttrend • Szerepel-e a terveik között hálózatbővítés?

Tiszteletben tartva a forgalmunk közel kilencvenkét százalékát biztosító viszonteladóink érdekeit, vidéken semmiképpen sem nyitunk irodát sem most, sem a jövőben. Úgy érezzük azonban, hogy Budapesten a jobb kiszolgálás érdekében még elkél egy Best Reisen-iroda, amelyet még ebben az évben átadunk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.