Házból jön a vendég

Házon belül tartani a vendéget délben – mindig problémát jelent a szállodákban. Azonban a K&H Bank Duna-parti székházában lévő Egal Catering étteremnek még nagyobb a kihívás, ugyanis ide külső vendég nem jöhet étkezni, viszont az épületben dolgozók kimehetnek máshová. Ennek ellenére a nagy befogadóképességű étteremben ebédidőben mindig telt ház van, naponta ezer irodaházi alkalmazott étkezik itt, nem törődve a környék más étkezési lehetőségeivel.

A Horeca Marketing Klub által végzett háromkörös Mystery Guest-vizsgálat eredményei jól mutatják az étterem vendégmegtartó erősségeit, de azt is, hogy adott vendégszám mellett mennyi lehetséges bevételt veszít az étterem csak a kiegészítő vagy keresztkínálás elmulasztásával.

Helyszín:

K&H székház / Egal Catering étterem 1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.

Az éttermet a házigazda bank alakította ki és rendezte be munkatársai számára, az üzemeltetést az Egal Catering látja el. Az éttermi környezetet hatalmas üvegfelületek, modern bútorzat, színes és friss ételkínálat jellemzi. A vegetáriánusok külön ételpultnál választhatnak, a hosszabb pult mögött az egészséges vagy fitneszételektől kezdve a háziasabb, nehezebb ételekig bőséges a választék. A bejáratnál színes krétával írt, makulátlanul tiszta megállítótábla kínálja az ebédmenüt. A környezettel azonban nem mindig harmonizál teljes egészében a tisztaság (88,89%), az eszközökre a nagy forgalom mellett is jobban kellene odafigyelni. Az étterem, az asztalok, a pult és a bútorok viszont tiszták, annak ellenére, hogy takarítószemélyzet nem látható a vendégtérben. A kiszolgálás fiatalos, kedves és kifejezetten dinamikus, gyors. A vendégeket előre köszöntik, és soha nem marad el a „Jó étvágyat kívánok!” sem. Az étteremben a tegeződő formát használják – a belső banki szokásokhoz alkalmazkodva –, mely szintén vendégmegtartó erejű. A kiegészítő értékesítés esetleges, a vendégre bízzák, hogy desszertet, salátát választ-e a főételhez, ahogyan azt is, hogy üdítőt – csak pet palackos van – fogyaszt-e. Szóban ezeket nem kínálják, a termékek kihelyezése kellő mértékben nem segíti elő az impulzusvásárlást. Az étterem külön kis kávézójában azonnal törzsvendégnek érzi magát az idegen is. A pultos hölgy spontán, jó humorral alkalmazkodik vendégeihez. A kávét egyébként az étteremhez tartozó hatalmas, 7. emeleti teraszon fogyasztjuk el, amely a Dunára és a budai oldalra csodás panorámával rendelkezik. E helyre mi is bármikor szívesen visszatérnénk, a gond az, hogy nem vagyunk a háztulajdonos bank alkalmazottai...


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.