Hévízen csúcson a vendégéjszakák száma

A vendégéjszaka szám Hévízen 2011-ben átlépte az egymillió éjszakát, amely a város marketing stratégiájának és a gazdálkodókkal folytatott közös munkának a visszaigazolását is jelenti. Ezt Papp Gábor csütörtöki sajtótájékoztatóján jelentette be Hévízen.

A város polgármestere szerint az elmúlt tíz év átlagában 10-15 százalékkal növekedett a turisták által eltöltött idő hossza, a legnagyobb mértékben az oroszok jelenléte erősödött a fürdővárosban köszönhetően az új piacok megnyitásának a turisztikai szervezetek közös munkájának - tette hozzá. A 2009-ben még 727 ezres vendégéjszaka számot 2010-re közel 999 ezerre növelték, tavaly pedig 1 millió 51 ezerre emelkedett. A vidéki települések közül ezzel a leglátogatottabb város lett Hévíz.

Az erőteljes marketingmunkát, tudatos városfejlesztést és a térségi együttműködést méltatta Manninger Jenő országgyűlési képviselő, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke is.

Keblemre, drága szobakiadó!

Papp Gábor elmondta, hogy a 2011-es év a magánszálláshelyek és a város kapcsolódása szempontjából mérföldkőnek tekinthető. Az önkormányzat, hogy lássa a valós tevékenységet folytatók körét és számukat a tavasz folyamán az engedélyek átvilágítását tűzte ki célul, ami a szobakiadó engedélyek számának csökkenését váltotta ki, letisztult a tevékenységet végzők köre. Az idegenforgalmi adó nyilvántartására és bevallására bevezetett új adminisztratív eszközöket és bevallásokat vezettek be. Ezek havonkénti nyomon követése látványos javulást eredményezett már a statisztikai terén is a tavasz folyamán. A szobakiadók partnerként tekintenek az önkormányzatra, amit az is bizonyít, hogy az önkormányzat kérésének megfelelően, magas az önkéntes adatszolgáltatás a vendégek nemzetiségét illetően, így már a szobakiadók is hathatósan segítik a városmarketing alakulását.

Feladataink

"Szorosabb az együttműködésünk a Turizmus Zrt-vel, ennek meg is van a látszatja" – mondta Könnyid László, Hévíz város turizmusért felelős alpolgármesterem, aki további feladatokként említette  a városi honlap továbbfejlesztését. (A honlapot havi átlagban 24 ezren látogatják; ez szintén növekedés.)

A Hévíz Kártya továbbfejlesztését, mely kedvezményeivel nagyban hozzájárul a vendégszám növelésére. A 2011-ben elindított vonalkódos kártya technikai továbbfejlesztése szükséges, valamint a kedvezményt adó szolgáltató körének a bővítése is javasolt az önkormányzati intézmények szerepvállalása mellett. 

Az idegenforgalmi adó (IFA) adminisztrációjának és befizetésének nyomon követését. A FlyBalaton repülőtér hosszútávú működésének segítését. Együttműködve a Magyar Turizmus Zrt.-vel és a FlyBalaton repülőtér üzemeltetőjével, cél a hosszútávú működés segítése, menetrendszerinti járatok és charter járatok fogadására alkalmas feltételek megteremtése.

Mozgalmas fürdővárosi hangulat

Könnyid László lapunk munkatársának elmondta, hogy a meglévő programok és fesztiválok továbbfejlesztésével, valamint újak bevezetésével biztosítani kell a mozgalmas fürdővárosi hangulatot, ami a vendégek pihenését nem akadályozza, viszont kulturált szórakozási lehetőséget nyújt az aktívabb célcsoportoknak külföldi és belföldi vendégek tekintetében egyaránt.

"Nagy sikert értünk el a különböző művészek meghívásával, ezek fellépésére sokszor nem kell belépődíjat fizetni, ez is a városnak köszönhető. Beindult végre a jégpálya és a piac is nagyon kedvelt lett" - mondta.  

Év

Vendégéj

2008

742 423

2009

727 171

2010

998 734

2011

1 050 799

Év

IFA bevétel

2008

266 519

2009

275 421

2010

407 992

2011

440 921

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.