Hogyan működtethető a TDM?

A TDM Consulting stratégiai partnereivel közösen megtartotta első turisztikai desztinációmenedzsment felkészítő workshopját. Országos oktatási sorozatot terveznek, hogy a létrejött TDMek tagjai, munkatársai a legkorszerűbb ismeretekkel felvértezve kezdjék meg munkájukat.

A rendezvényt Semsei Sándor, a Chrome Kreatív ügyvezetője nyitotta meg. Mányai Roland, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai főosztályvezetője megállapította, hogy a válság és a turizmusban nemzetközi szinten is mutatkozó visszaesés senkit sem menthet fel az önvizsgálat alól. A szakmában mindenkinek van tennivalója a magasabb szintű és sikeresebb turizmus létrehozásában. Csak akkor javíthatunk helyzetünkön, ha a turisztikai termékek közösen, desztinációba ágyazottan jelennek meg, és élményt sugároznak. A kormány a TDMpályázatokkal segíti a szakmát. Kifejtette, hogy nem pénzosztogatás, hanem fejlesztési támogatások odaítélése folyik, többlépcsős elbírálás után. Tudatosan szabtak alacsony keretet a PR- és reklámakciókra elnyerhető pénzeknél, mert általában csak erre és egyéb szükséges, fontos dolgokra nem gondolnak a nyertesek. A hallgatók felvetették, hogy sokan „Prokrusztész-ágynak” érzik a pályázat merev előírásait, amely azonos feltételeket szab Hajdúszoboszlónak és az Ipoly-menti falvak összefogásának. Különösen a TDM fenntarthatóságának biztosítékai nem tisztázottak, az sem, hogy egy esetleges kudarc után kié lesz a pályázati pénzen létrehozott iroda, a beszerzett géppark és az adatbázis. A fejlesztés és fenntarthatóság témakörében Víg Tamás TDM-koordinátor adott hasznos tanácsokat. Számításai szerint az önkormányzatoknak nem kell többet költeniük annál, amennyit eddig is a Tourinform fenntartásába fektettek, legalábbis öt évig. A vállalkozói rész nemcsak tagdíj, de természetbeni hozzájárulás is lehet. A TDM-menedzsereknek ki kell munkálniuk szolgáltatói kínálatukat, amelyeket akár a tagok, akár külső szolgáltatók vagy a turisták megvásárolhatnak. A TDM pártolói nemcsak szakmai körökből jöhetnek, be kell vonni mindenkit, aki a térségi turizmusból profitál (orvos, közlekedés, boltok). Gondoskodni kell a TDM helyi társadalmi beágyazódásáról, nyílt napokon, rendezvényeken, bálokon népszerűsíthető a tevékenysége. A TDM tagjait is össze kell hozni egymással, egymást kiegészítő, és nem egymással konkuráló termékek kifejlesztése a cél. A válság a TDM-alapítási folyamatot is késlelteti, a régiók a benyújtási határidők kitolását kérik.

A versenyképesség és működőképesség témáját többen is boncolgatták. Mányai Csaba tanácsadó szerint a megfelelő személyiségek kiválasztása döntő a sikerben. Olyan szakértők kellenek, akik hisznek az új struktúrában, és komoly döntésbefolyásoló képességgel rendelkeznek. Ők tudnak közös támogatást teremteni a TDM-projekt mögé. A lelkesültség mellett fontos a konszenzusteremtő képesség, a közös érdek megtalálása. Ugyanakkor reálisan kell a lehetőségeket felmérni. Mányai Csaba a márkaképzés fontosságát is kiemelte. Az internet korában összement a világ, az elérhető választék óriási. Ami ebben a zűrzavarban még felkeltheti a figyelmet, az a márka és az élmény. Élmény pedig bármi lehet, ha örömet, melegséget sugároz.

„A TDM úgy lehet a térség turisztikai „karmestere”, ha menedzserei valóságos „desztinátorok” – fogalmazott Nyírádi Ágnes, a TDM Consultzing Kft. tulajdonos-ügyvezetője. Csak egy jól képzett megbízó tud gyümölcsöző együttműködést kialakítani a pályázatíró cégekkel. Fölényes szakmai tudás megszerzése szükséges ahhoz, hogy a menedzsment a TDM-re váró sokoldalú kihívásokra megfelelő választ tudjon adni. Ennek érdekében a TDM Consulting az egész országra kiterjedő egynapos képzési sorozatot indít. Damjanovich Nebojsa tanácsadó a turisztikai portálok és a keresők fontosságáról szólt. A netezők 70 százaléka online kereséskor csak az első találati oldalt nézi meg. Itt hirdetni is lehet és érdemes, de csak az első nyolc helyig. A feladat tehát keresőbarát honlap kialakítása, online reklámozás, a web 1.0 mellett a web 2.0 (iwiw, blogok, Facebook) lehetőségeinek kihasználása. Holczer Ágnes (TDM Consulting) a szegmentálás fontosságát ismertette: a fejlesztés önmagában nem érték, ha nem vonz többletkeresletet, csak a tortát szeleteljük vele tovább. Dr. Erdei János nemzetközi tapasztalatait, marketingötleteit osztotta meg a hallgatósággal. Várda Eszter (Metacom Zrt.) felhívta a figyelmet az innovatív, újszerű eszközök (Bluetooth-marketing, rádiófrekvenciás kártyák, érintőképernyős kioszkok) alkalmazására.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.