A közösségi bormarketinget koordináló cég azért került veszélybe, mert a fenntartását biztosító pénzt közbeszerzési pályázaton nyerhette volna el, azt azonban nem írták ki.
A pénzügyi gondok miatt a kft. valamennyi munkatársa felmondott, tulajdonosai pedig közölték: ha december 15-ig nem kapják meg a szükséges forrást, ellehetetlenül a szervezet.
A Világgazdaságnak Karakas János, az agrártárca főtanácsadója elmondta: a cég várhatóan egy miniszteri rendelettel juthat majd hozzá a működéséhez szükséges összeghez. Ez a lehetőség azonban csak az idei évre vonatkozik, a jövőre nézve a tulajdonosokkal közösen igyekeznek megnyugtató megoldást találni.
Az MBN-t 2005. májusában alakította a szőlő-bor ágazat 13 meghatározó szakmai szervezete, feladata a közösségi bormarketing alap - a bor forgalomba hozatali járulékának a marketingre fordítható része - felhasználásának koordinációja.(MTI/Világgazdaság)