Így várják a vendégeket az újranyitás óta

Márics József, a Danubius Hotels központi üzemeltetési igazgatója mesél arról, milyen náluk a biztonságos vendégvárás

 

 

Egy éve dolgozik a Danubiusnál, előtte az Accorhoz tartozó Mercure Budapest City Center igazgatója volt. A francia-szállodalánc különböző egységeiben húsz éven át töltött be vezetői pozíciót.

Jelenleg 14 Danubius-ház tartozik hozzá. Feladatai közé tartozik a lánc új stratégiai, valamint üzemeltetési koncepciójának kialakítása, és a járvány miatti bezárásokat követően az újranyitások levezénylése. Mint mondja, a járvány miatti home office munkát nehéz volt megszoknia: utolsók közt hagyta el a központban az irodáját, amikor otthoni munkára küldték, és amint lehetett, elsőként ment vissza.

 

Pünkösdtől nyitva a füredi Danubius Hotel Marina, a bükfürdői, valamint a lánc győri szállodája. A Marina éttermi koncepciója a vendégek számára mindig mágnesként vonzó all inclusive ellátás, amelynek megszervezése, működtetése mostantól kezdve, a pandémiát követő időszakban, alapos kihívás. Kordonok, maszkok, kesztyűk, megfelelő távolságtartás, asztalritkítás, közös étkészletek megszüntetése, újfajta kiszolgálási koncepció - csupa update-elt feladat, amelyért mind a központi üzemeltetési szakember felel: „A cégnél a csapatszellemnek rendkívül jót tett a többhónapos bezárás utáni lehetőség: amikor megjelent a felhívás, hogy aki szeretne, mehet Füredre segíteni az újranyitást, sokan jelentkeztek, nem kellett külsősöket toborozni, mint korábban volt szokás. 4-6 különböző Danubius-egység csapata dolgozott azon, hogy Pünkösdre megnyílhasson a Balaton-parti ház.”

Bükön más a helyzet – bár az all inclusive ellátás itt is nagy siker - hiszen nem szezonálisan működő egységről, hanem egész évben nyitva tartó hotelről van szó, ahol állandó a személyzet, az éttermi koncepció természetesen itt is változik. „Amíg nem lesz a vírus ellen vakcina, megszűnik a korábbi értelemben vett vendégvárás, és ahhoz, hogy megszerezzük, és megtartsuk a vendég bizalmát, minden házunkban újra kell gombolni a kabátot, látványosan és valóban minden egészségügyi előírásnak megfelelően kell megvalósítani a vendégvárást.”

Ezért a házakban plexiüveget szereltek fel a büfénél, védőkesztyűk, maszkok, folyamatosan fertőtlenítőszerek használata, a vendég által használatos közös evőeszközök felszámolása - csak néhány az elvégzett feladatok közül. Átalakították a büféétkezések menetrendjét, de a gyermekeknek szóló animációs játékokat is úgy, hogy a fizikai kontaktusok minimálisra csökkenjenek. A Danubius Hotels „Biztos Pihenés” programja keretében a szabályozás és protokoll minden területet és tevékenységet lefed. A szállodákban „pihenésbiztosok” felelnek ezekért, akiktől a vendégek közvetlenül is kérdezhetnek. „Tudomásul kell venni, mostantól a vendégek egymást is figyelik, hogy a másik miképp tartja be a szabályokat. És nekünk, vendéglátóknak, nem szabad senkit rákényszeríteni arra, hogy a számára megnyugtató, biztonságos komfortzónájából kikényszerítsék.”

A győri, Rába-parti ház más, mint a vele egyidőben nyitott balatoni és büki egység. Hiszen egy cityhotelről van szó, ahol alapvetően a corporate-ügyfelek közül kerül ki a vendégkör. A Danubius Hotels mintának is tekinti a győri hotelt a későbbi budapesti szállodák

nyitása előtt. „A ház belga sörözője azonban mindig is vonzó célpont volt a helyi, valamint a Győrbe látogató közönség számára, mondja Márics József, majd így folytatja, és itt is, akárcsak a szállodacsoport többi egységében, a Danubius „Biztos pihenés” protokolljának megfelelően készítették fel a személyzetet a vendégvárásra. Személyi higiénia, szigorú élelmiszerbiztonsági előírások, fertőtlenítés és a megfelelő takarítási sztenderdek órára lebontva”, sorolja a szakértő. Aztán hozzáteszi: „a büféreggelik terén alapvetően előrecsomagolt ételekkel is készültünk, ahol nem, ott a személyzet adja az ételszigeteknél, amit a vendég kér”.

A június eleji Marina-nyitást még egy füredi egységük követi, a Danubius Hotel Annabella, amely már foglalható és június közepétől fogad vendégeket, addig tréningezik és megfelelően felkészítik az új feladatokra a teljes csapatot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.