In­gat­lanfejlesztési szak­ki­ál­lí­tás Cannes­-ban

A Marché Inter­na­tion­al des Pro­fes­sion­nels de l’Immobilier ki­fe­je­zés­ből ki­ala­kí­tott mo­za­ik­szó – a MIPIM – a vi­lág egyik leg­na­gyobb in­gat­lan­fej­lesz­té­si és be­ru­há­zá­si szak­ki­ál­lí­tá­sát je­lö­li. Min­den év ko­ra ta­va­szán Cannes­-ban meg­ren­de­zés­re ke­rü­lő szak­ki­ál­lí­tás a vi­lág szin­te min­den tá­já­ról vonz­za az ér­dek­lő­dő­ket. A ki­ál­lí­tás ki­fe­je­zet­ten szak­mai; csak re­giszt­rált cé­gek, il­let­ve sze­mé­lyek lá­to­gat­hat­ják, a nagy­kö­zön­ség meg­je­le­né­se tel­je­sen ki­zárt.

A MIPIM-en ál­ta­lá­no­san az aláb­bi in­gat­lan­tí­pu­sok sze­re­pel­nek:

– Iro­dák és iro­da­há­zak

– La­kó­in­gat­la­nok

– Be­vá­sár­ló­köz­pont­ok és ke­res­ke­del­mi egy­sé­gek

– Ipa­ri in­gat­la­nok (ipa­ri par­kok és lo­gisz­ti­kai köz­pon­tok)

– Szál­lo­dák

– Tu­risz­ti­kai lé­te­sít­mé­nyek

Az idén már­ci­us 12–15. kö­zött meg­ren­de­zett MIPIM szak­ki­ál­lí­tás lép­té­két az aláb­bi szá­mok hű­en tük­rö­zik:

Részt­ve­vők szá­ma: 15 257 fő

Kép­vi­selt or­szá­gok szá­ma: 65

Ki­ál­lí­tó­ or­szá­gok szá­ma: 46

Kép­vi­selt cé­gek szá­ma*: 5570

Ki­ál­lí­tó cé­gek szá­ma: 1888

Ma­gyar­or­szág szá­má­ra a 2002. évi MIPIM szak­ki­ál­lí­tás rend­ha­gyó volt, hi­szen idén elő­ször, je­lent meg Ma­gyar­or­szág önál­ló ki­ál­lí­tó­ként. Az EconoConsult Pro­jekt Ter­ve­zé­si, Fej­lesz­té­si és Ve­ze­té­si Ta­nács­adó Kft. há­rom ma­gyar­or­szá­gi ön­kor­mány­zat (He­ves me­gye, Oros­há­za, il­let­ve Szi­get­vár) meg­bí­zá­sá­ból kép­vi­sel­te az ál­ta­la ki­dol­go­zott tu­risz­ti­kai be­fek­te­té­si pro­jek­te­ket. Saj­ná­la­tos azon­ban, hogy a ma­gyar­or­szá­gi blokk a ki­ál­lí­tá­si te­rü­let vi­szony­lag el­du­gott ré­szén ka­pott he­lyett, amely ki­esett a főbb lá­to­ga­tó­áram­lá­si út­vo­nal­ból. Két­ség­te­len, hogy a cannes­-i ten­ger­part­ra és jacht­ki­kö­tő­re né­ző önál­ló te­ras­­szal ren­del­ke­ző ne­gye­dik eme­le­ti rész ki­lá­tás és ter­mé­sze­tes meg­vi­lá­gí­tás szem­pont­já­ból pá­rat­lan, azon­ban en­nek az üz­le­ti hasz­na re­la­tív ki­csi.

Az iga­zi üz­le­ti élet az al­sóbb szin­te­ken zaj­lott. Ter­mé­sze­te­sen min­den stand igye­ke­zett felhív­ni ma­gá­ra a fi­gyel­met, mi­nél több lá­to­ga­tót ma­gá­hoz von­za­ni. En­nek el­éré­sé­re kü­lön­bö­ző esz­kö­zök áll­tak ren­del­ke­zés­re. A leg­jel­lem­zőbb a koktél­bár volt, akadt azon­ban stand, ame­lyet egy egy­pá­lyás minigolf tett szí­ne­seb­bé. Ta­lán a leg­öt­le­te­sebb meg­ol­dás a wolfs­bur­gi stan­don volt lát­ha­tó. A wolfs­bur­gi au­tó­gyár ki­ál­lí­tott mo­dell­jé­vel ket­tős célt ér­tek el; nép­sze­rű­sí­tet­ték az au­tó­gyár mo­dell­jét, ame­lyen ke­resz­tül je­len­tős szá­mú lá­to­ga­tót von­zot­tak a wolfs­bur­gi stand­ra.

A ke­let-kö­zép-eu­ró­pai ré­gi­ó­ból több or­szág is je­len volt a ki­ál­lí­tá­son. A ré­gi­ó­ból a leg­ak­tí­vabb Cseh­or­szág és Len­gyel­or­szág volt, ugyan­is je­len­tős ki­ál­lí­tói te­rü­let­tel és rész­ve­vő­szám­mal, a lá­to­ga­tó­áram­lás főbb út­vo­na­lán el­he­lyez­ke­dő vi­szony­lag szín­vo­na­las stan­dok­kal vet­tek részt. A ki­ál­lí­tá­son is érez­he­tő volt, hogy ko­moly ver­seny van a ke­let-kö­zép-eu­ró­pai ré­gi­ó­ban az egyes in­gat­lan­fej­lesz­té­sek po­ten­ci­á­lis hely­szí­nei kö­zött. En­nek meg­fe­le­lő­en Ma­gyar­or­szág­nak fel­tét­le­nül foly­tat­nia kell a MIPIM-en va­ló meg­je­le­né­sét, azon­ban sok­kal ha­tá­ro­zot­tabb mó­don.

A MIPIM szak­ki­ál­lí­tá­son ta­pasz­tal­tak és a le­foly­ta­tott kon­zul­tá­ci­ók kö­vet­kez­té­ben az aláb­bi szak­mai meg­ál­la­pí­tá­sok te­he­tők Ma­gyar­or­szág jö­vő­be­ni meg­je­le­né­sé­vel ös­­sze­füg­gés­ben:

A meg­je­lent in­gat­lan­fej­lesz­tők ál­ta­lá­ban a fej­lesz­tés kí­vá­na­tos és el­sőd­le­ges hely­szí­né­ül Bu­da­pes­tet je­löl­ték meg. Ez azért is ala­kul­ha­tott így, mert a po­ten­ci­á­lis be­fek­te­tők ke­vés in­for­má­ci­ó­val ren­del­kez­tek a ma­gyar­or­szá­gi gaz­da­sá­gi fej­lő­dés ten­den­ci­á­i­ról és al­kal­mas be­fek­te­té­si hely­szí­nek­ről.

A tu­risz­ti­kai cé­lú in­gat­lan­fej­lesz­té­sé­ben ér­de­kelt cé­gek lé­nye­gé­ben nem is­mer­ték az ál­la­mi tá­mo­ga­tás (Szé­che­nyi terv) le­he­tő­sé­gét.

A ki­ál­lí­tá­son meg­je­le­nő tu­risz­ti­kai cé­lú fej­lesz­té­sek jel­lem­ző­en túl­mu­tat­tak egy-­e­gy konk­rét in­gat­la­non. A tu­risz­ti­kai cé­lú in­gat­lan­fej­lesz­té­sek­nél Ma­gyar­or­szág ese­té­ben is el­ső­sor­ban tel­jes te­le­pü­lé­sek, il­let­ve te­le­pü­lés­ré­szek meg­je­le­né­se szük­sé­ges.

A ki­ál­lí­tá­son va­ló meg­je­le­nés fel­tét­le­nül po­zi­tív volt, mert a meg­je­le­nés­nek és a lét­re­jött kap­cso­la­tok­nak kö­szön­he­tő­en a kép­vi­selt pro­jek­tek be­ke­rül­tek a nem­zet­kö­zi szak­mai köz­tu­dat­ba és vér­ke­rin­gés­be.

A szak­mai kép­vi­se­let­re vo­nat­ko­zó ta­pasz­ta­la­tunk azt mu­tat­ta, hogy az ér­dek­lő­dők ál­ta­lá­ban olyan kér­dé­se­ket tesz­nek fel a pro­jek­tek­kel kap­cso­lat­ban, ame­lyek meg­ha­tá­ro­zó­an jel­lem­zik a pro­jekt be­fek­te­té­si le­he­tő­sé­ge­it, és ezek­re a kér­dé­sek­re csak a pro­jekt ter­ve­ző­je tud vá­la­szol­ni. A szak­sze­rű és pon­tos vá­lasz a leg­több eset­ben olyan ér­dek­lő­dők fi­gyel­mét is a pro­jek­tek­re irá­nyí­tot­ta, aki ed­dig biz­to­san nem ter­vez­te a ma­gyar­or­szá­gi tu­risz­ti­kai in­gat­lan­fej­lesz­té­sek­ben rész­vé­tel­ét.

Ta­pasz­ta­la­tunk azt mu­tat­ta, hogy pon­tos szak­mai ak­vi­zí­ci­ós mun­ká­val je­len­tő­sen nö­vel­he­tő len­ne a be­fek­te­tői ér­dek­lő­dés ma­gyar­or­szá­gi tu­risz­ti­kai pro­jek­tek irán­t, amely­hez fon­tos alap­kér­dés, hogy a be­fek­te­tő a kér­dé­se­i­re szak­mai szem­pont­ból pon­tos vá­laszt kap­jon. * A MIPIM sta­tisz­ti­kai ada­tai sze­rint eb­ből mint­egy 1200 in­téz­mé­nyi be­fek­te­tő, il­let­ve 500 vég­fel­hasz­ná­ló/ szál­lo­da cso­port.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.