„Az alapítvány által kibocsátott üdülési csekkekből már évente 2 millió található a hazai állampolgároknál. Az üdülési csekk napjainkra normaalkotóvá vált a magyar turisztikai piacon, ezért úgy gondoltuk, ehhez méltóan igyekszünk alakítani a nyilvánosságát is. Úgy gondoltuk tehát, hogy ma már nemcsak az üdülési csekk értékesítéséig terjed ki a felelősségünk, hanem arra is, hogy tájékoztassuk a csekkek tulajdonosait, vagy leendő tulajdonosait a belföldi turizmus vonzerőiről és szolgáltatásairól is, amelyekre beválthatják a csekkeket. Erre pedig a leghatékonyabb eszköznek a televízió bizonyul” – mondta el a Napi Turizmus kérdésére Karácsony Mihály, az MNÜA elnöke, aki a magyarok médiafogyasztási szokásaival kapcsolatban rámutatott: honfitársaink átlagosan 306 percet, azaz 5,1 órát töltenek naponta a tévé képernyője előtt, az ötven év felettiek pedig ennél is többet, mintegy 6 óra 20 percet.
A Hazai turizmus csatorna már elindult, jelenleg a próbaadások zajlanak január 4. óta. A napi 24 órában sugárzó csatorna 640 ezer háztartásban az egykori Info 24 adó helyén fogható, és a kábelszolgáltatók csomagjaiban előfizethető. A tesztüzem időszakában az ATV-n Hazai turizmus műsorcím alatt hétköznap egy-, hétvégén kétszer egyórás összeállítást láthatnak szintén az MNÜA gondozásában. A program valamint a tévécsatorna műsorai a magyarországi látványosságokra, attrakciókra, turisztikai szolgáltatásokra, kulturális- és sporteseményekre, fesztiválokra és egyéb programokra hívják fel a figyelmet.
Az Index egy a Magyar Nemzet híre nyomán írt januári cikkében Egymilliárd forintnyi közpénzhez juthat az ATV címmel foglalkozott részletesen a témával.