Jókor, jó helyen

Sokan gondolhatják, hogy ahhoz a sikersorozathoz, amit az utazásszervezőként indult, majd szállodai üzemeltetéssel is foglalkozó Continental Group produkál, szerencse kell. Pedig ez nem elég. Ugyanis hihetetlen mennyiségű munka, következetesen vállalt és követett új irány, a magas minőségből sosem engedő megvalósítás, valamint a megfelelő hátteret biztosító menedzsment egy tökéletesen összerakott csapattal elengedhetetlen hozzá.

A PILLANAT ÖRÖME

A fővárosi szállodák üzemeltetésével foglalkozó csoport legújabb büszkesége az Andrássy út elején található Hotel Moments Budapest. Megszületésétől kezdve, már az előkészítői munkák indulásától – mintegy másfél év óta – aktívan részt vett a családként és barátként is együtt dolgozó tulajdonosok vezette hazai vállalkozás. A Flesch Tamás, Patakfalvi Réka, Flesch Gábor és Kanel Judit irányítása alatt működő cégnél Kanel Gyulát (Judit testvérét) kérték fel a ház igazgatói pozíciójára. Az épület történelmi érdekessége, hogy Schlossberger báró, egykori dohánynagykereskedő palotája (későbbi bankintézet, majd az első haza mozi) a magyar érdekeltségű CD Hungary Zrt. tulajdonába került, ők újíttatták fel a Market Zrt. által, az üzemeltető Continental Group szakértő tanácsai alapján. A pazar módon átépített és berendezett szálloda 99 szobával, nappali fényes konferenciateremmel, valamint a borokra specializálódott saját étteremmel – Bistro Fine – március elsején nyitotta meg kapuit.

DÍJESŐ HULL A PALOTA-NEGYED ÉKKÖVÉRE

Úgy látszik, a Continental Group történetét végigkíséri a felújított műemlékek sora. Ugyanis 2009-ben nyílt szállodájuk, a Hotel Palazzo Zichy is ilyen, amelyet szintén „saját gyermeküknek” tekintenek. Az 1899-ben a Nemzeti Múzeum közelében, neobarokk stílusban épült Zichy palota igényes felújítási munkálataiban, illetve 80 szobás szállodává való átalakításában is aktívan részt vettek. Hogy mennyire sikerült a megvalósítás, és miképp történik a házban általuk az üzemeltetés, ezt minősíti a sok szakmai és nagyközönségi elismerés közül néhány, a teljesség igénye nélkül: a Hotel Palazzo Zichy több kategóriában is rendszeresen a TripAdvisor lista TOP3 szállodája között szerepel, Ingatlanfejlesztés Nívódíj 2015 (FIABCI Magyar Tagozata), az „Év szállodája díj” 2013-ban (MSZÉSZ és MT Zrt közös pályázatán).

NAGYVONALÚ FELÚJÍTÁS

A cég első pesti szállodájának, a Hotel Parlamentnek az üzemeltetési feladatait már tíz éve látja el. A ház többségi tulajdonosa ugyanaz az olasz befektető – Renzo Savasta –, aki a Hotel Palazzo Zichy tulajdonosa is egyben. A szálloda a tizedik születésnapját teljes felújítással ünnepelte. A Parlament közelében található, XIX. századi, eredetileg lakóépületként épült ház mind a 65 szobáját „tetőtől talpig” felújították Nathalie Rottenburg belsőépítész letisztult, elegáns tervei alapján. Fehér, narancs és bézs lett az alapvető színvilág a szobákban, a korábbi minimalista stílust felváltva egy otthonos, mégis finom megjelenéssel, ahol a rafináltan elhelyezett tükrök és a hófehér organza függönyök is hangsúlyt kaptak. A szobák felújítása idén január–februárban mindössze öt hétig tartott. Két évvel ezelőtt a közösségi tereket is átalakították, így idén februárban egy szinte újjászületett szállodát adtak át.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.