Az ünnepek előtt fellendül a magyar bor- és pezsgőpiac, decemberben mintegy 20 százalékkal több bort adnak el a boltok, mint egy átlagos hónapban. Ugyanakkor a pezsgő készlet több mint felét is az év utolsó hónapjában értékesítik a kereskedők. A válság miatt inkább otthon "isznak" az emberek. Az idén a forgalmi adatok azt mutatják, hogy a vendéglátóegységekben 20 százalékkal kevesebb bort fogyasztottak a vendégek, mint tavaly ilyenkor - tájékoztatott Varga Bálint, az évi tízmillió palack bort és pezsgőt forgalmazó Varga Pincészet vezetője. Varga Bálint szerint nemcsak a magyaroknál figyelhető meg a fogyasztás átrendeződése, hanem a Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Hivatal adatai szerint is átalakulóban van a globális borpiac. A világon 71 olyan országot tartanak nyílván, ahol foglalkoznak szőlészettel, ezek közül csak 26 országban folyik számottevő bortermelés. Ezekben az országokban összesen 260-280 millió hektoliter bort állítottak elő az idén, ennek 55 százalékát Európában fogyasztották el. A borfogyasztást tekintve a franciák évi mintegy 54 literrel állnak a dobogó legfelső fokán. Az olaszok állnak a második helyen, mintegy 49 literrel. Ez a két ország adja a világ borfogyasztásának negyedét. A világon az egy személyre eső elfogyasztott bor mennyisége 3,4-3,6 liter. A magyarok 30-35 liter bort isznak meg évente. A felmérések szerint a 18 év felettiek 20 százaléka minden héten fogyaszt bort. A lakosság mintegy 40 százaléka iszik vendégségben bort és pezsgőt. Továbbá 35 százalék az, aki otthon is fel-felbont egy-egy üveg bort, 7-8 százalék körül mozog azok száma, akik kocsmákban és talponállókban is fogyasztanak borokat. Ugyanakkor mindössze 10 százalék körül mozog azok száma, akik éttermekben és vendéglőkben is rendelnek bort. A Varga Pincészet elemzése szerint a gazdasági válság hatására élénkült a kereslet az olcsóbb palackos borok iránt, míg a középkategóriás, palackonként 400-900 forintos borok kereslete stagnál. A prémiumkategóriás - 1.000 forint feletti - borok piaca is stabil maradt. A palackos borfogyasztás 10-15 évvel ezelőtt jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban, akkoriban akár kétszeresen is meghaladta a decemberi eladás egy átlagos hónap forgalmát. Mára azonban, a bor egészségvédő hatása és a kifinomultabb étkezési kultúra miatt a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált - állítják a szakértők. (MTI)
Karácsonykor ötödével több bort isznak a magyarok
A szokásos mennyiség ötödével több bort isznak a magyarok karácsonykor egy friss elemzés szerint, amelyet a Varga Pincészet juttatott el az MTI-hez.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.