A siker legfőbb tényezőjeként az összefogást nevezte meg. Ujhelyi István, a szakterületet felügyelő minisztérium államtitkára emlékeztetett arra, hogy ez már a második év, amikor bővül a balatoni turistaforgalom, és ennek már nem lehet csak a júliusi forróság az oka. Mányai Roland főosztályvezető részletesen ismertette a balatoni főszezon, illetve az év első nyolc hónapjának vendégforgalmi adatait. Elmondta, hogy a balatoni szálláshelyeken kiemelkedő eredmény született a belföldi vendégforgalomban. A három nyári hónap alatt idén emelkedett először 430 ezer fölé a belföldi vendégek száma, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a másfélmilliót. 2007 első nyolc hónapjában 668 ezer belföldi vendég összesen 2,0 millió vendégéjszakát töltött el a magyar tengernél, ami a vendégek számát tekintve 9,3%-os, a vendégéjszakák számát tekintve 7,0%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A balatoni vendégforgalom a külföldi és a belföldi vendégek számát összességében nézve is növekedést (+6,3%) mutatott 2007. január és augusztus között. A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma a Balaton régióban érte el a legnagyobb növekedést abszolút értékben. A szállásdíj-bevételek a kereskedelmi szálláshelyeken 11,4%-kal növekedtek az előző év azonos időszakához képest. Júliusban 3,8%-kal, augusztusban 4,8%-kal több vendégéjszakát töltöttek a hazai vendégek a Balatonnál. A belföldi vendégéjszakák száma az elmúlt évtizedben (1998 és 2007 között) több mint 60%-kal nőtt; és míg 1998-ban a június-augusztus időszakban a vendégéjszakák 30,5%-a származott a hazai vendégektől, ez az arány 2007-ben 55,9%-ra emelkedett. Az átlagosnál jóval pozitívabb eredményeket könyvelhettek el a balatoni négycsillagos szállodák, amelyekben 2007 első nyolc hónapjában 31,3%-kal bővült a belföldi vendégéjszakák száma. Míg 1998-ban mindössze kilenc négycsillagos szálloda várta a vendégeket, 2007-től a 26 négycsillagos szálloda mellett egy ötcsillagos ház is gazdagítja a régió turisztikai kínálatát.
Kedvező tendenciák a Balatonnál
Tegnap hagyományteremő szándékkal szezonzáró partnertalálkozót rendezett Balatonfüreden a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Irodája és a térség turizmusáért elkötelezett több szervezet. Bóka István, füredi polgármester köszöntőjében kiemelte, hogy „végre egy olyan szezon után vagyunk, amelyik optimizmusra adhat okot”.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.