Kedvező tendenciák a Balatonnál

Tegnap hagyományteremő szándékkal szezonzáró partnertalálkozót rendezett Balatonfüreden a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Turisztikai Irodája és a térség turizmusáért elkötelezett több szervezet. Bóka István, füredi polgármester köszöntőjében kiemelte, hogy „végre egy olyan szezon után vagyunk, amelyik optimizmusra adhat okot”.

A siker legfőbb tényezőjeként az összefogást nevezte meg. Ujhelyi István, a szakterületet felügyelő minisztérium államtitkára emlékeztetett arra, hogy ez már a második év, amikor bővül a balatoni turistaforgalom, és ennek már nem lehet csak a júliusi forróság az oka. Mányai Roland főosztályvezető részletesen ismertette a balatoni főszezon, illetve az év első nyolc hónapjának vendégforgalmi adatait. Elmondta, hogy a balatoni szálláshelyeken kiemelkedő eredmény született a belföldi vendégforgalomban. A három nyári hónap alatt idén emelkedett először 430 ezer fölé a belföldi vendégek száma, a vendégéjszakák száma pedig megközelítette a másfélmilliót. 2007 első nyolc hónapjában 668 ezer belföldi vendég összesen 2,0 millió vendégéjszakát töltött el a magyar tengernél, ami a vendégek számát tekintve 9,3%-os, a vendégéjszakák számát tekintve 7,0%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A balatoni vendégforgalom a külföldi és a belföldi vendégek számát összességében nézve is növekedést (+6,3%) mutatott 2007. január és augusztus között. A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma a Balaton régióban érte el a legnagyobb növekedést abszolút értékben. A szállásdíj-bevételek a kereskedelmi szálláshelyeken 11,4%-kal növekedtek az előző év azonos időszakához képest. Júliusban 3,8%-kal, augusztusban 4,8%-kal több vendégéjszakát töltöttek a hazai vendégek a Balatonnál. A belföldi vendégéjszakák száma az elmúlt évtizedben (1998 és 2007 között) több mint 60%-kal nőtt; és míg 1998-ban a június-augusztus időszakban a vendégéjszakák 30,5%-a származott a hazai vendégektől, ez az arány 2007-ben 55,9%-ra emelkedett. Az átlagosnál jóval pozitívabb eredményeket könyvelhettek el a balatoni négycsillagos szállodák, amelyekben 2007 első nyolc hónapjában 31,3%-kal bővült a belföldi vendégéjszakák száma. Míg 1998-ban mindössze kilenc négycsillagos szálloda várta a vendégeket, 2007-től a 26 négycsillagos szálloda mellett egy ötcsillagos ház is gazdagítja a régió turisztikai kínálatát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.