Kellemes húsvéti ünnepre számítanak a szállodák

Az utóbbi évek egyik legjobb húsvéti forgalmára számítanak, mind a fővárosi, mind a vidéki szállodák. Kivételek persze akadnak, például azok a panziók, amelyek a rezsiárak miatt már hónapok óta bezártak. De azokkal már nem foglalkozik senki. Inkább arról olvasni híradásokat, hogy egymás után nyílnak az ötcsillagos szállodák Budapesten, amelyek külföldi tulajdonosait kevéssé izgatja a villany- vagy a gázszámla - írja laptársunk, az mfor.hu.

Az emberek úgy vélik, hogy az otthoni húsvétolás is költséges mulatság, meg a szállodai is, de az utóbbi inkább élményszámba megy. A wellness verhetetlen vonzerő.

Több mint 400 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly – áll a Magyar Turisztikai Ügynökség pár nappal ezelőtt kibocsátott jelentésében. A foglalások 38 százaléka afővárost, 62 százaléka pedig a vidéket veszi célba. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy az előző évhez képest 30 százalékkal több külföldi előfoglalás jött erre az időszakra a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint. A húsvéti hosszú hétvégén legtöbben Németországból, Izraelből és a szomszédos országokból érkeznek a vidéki szálláshelyekre.

Bár az élelmiszerboltokban néhány termék olcsóbb lett, ez nem befolyásolja, hogy a sonkáért, a tojásért, a medvehagymáért néhol 30-40 százalékkal többet kell fizetnünk, mint akár egy éve is. Akkor már inkább rúgjunk ki a hámból és utazzunk el – vélik azok, akik megengedhetik ezt maguknak.

Ahol házhoz megy a húsvéti menü
Ha mégsem vágunk neki az autópályának, akkor jöhetnek a húsvéti Sunday Brunch-ök, némi kényeztetésként a háziasszonynak. Ez viszonylag új jelenség a magyar éttermekben, elsősorban a külföldi szállodaláncok gyakorlatából ered.

A Marriott Hotel DNB Budapest éttermében már évtizedek óra nagy siker a húsvéti brunch, azaz a reggelivel egybekötött ebéd, amely egész napos élményt nyújt. A legkülönbözőbb stílusú fogásokat kínálják ilyenkor, természetesen a hagyományos magyaros húsvéti ételek kiemelt hangsúlyt kapnak. A séfek minden évben más és más menüsort találnak ki, ugyanis sok a törzsvendég. A turistákon és a hazánkban élő külföldieken kívül legalább akkora a magyarok száma. A gyerekeknek külön menü és program jár.

Ami igazi exkluzivitás, hogy a húsvéti ebéd vagy vacsora, ha kérik, házhoz megy, gyönyörűen szervírozva, attól függően, hány főre rendelik, azaz nem kell a háziasszonynak bajlódnia a sonkafőzéssel meg a zöldségfélék beszerzésével.

Harminc százalékos az áremelkedés
A Danubius Hotelsnél pozitívan alakulnak a foglalások a következő hónapokra, különösen a húsvéti időszakot illetően. Az ünnepi hosszú hétvégén a lánc vidéki házai igen népszerűek.

„Elsősorban az all inclusive, családbarát Danubius Hotel Bük, ahol várhatóan telt házzal üzemelünk majd, itt már most 90 százalékos a foglaltság. Az aktív kikapcsolódásra vágyókat főképpen a győri Danubius Hotel Rábában várjuk, itt az előrejelzések szerint 70 százalék körül lesz a foglaltság” – tudom meg Bogár Zoltán központi üzletfejlesztési igazgatótól.

Az átlagárak vidéken jellemzően 20-30 százalék közötti mértékben emelkedtek. A vendégek a legtöbben belföldről érkeznek, ezt követi Szlovákia, Csehország és Ausztria. A tipikus tartózkodási időtartam 3 éjszakás.

Érkeznek Izraelből és Olaszországból is
A vidékkel párhuzamosan a Danubius budapesti szállodáinak a kilátásai is folyamatosan javulnak. A főváros az elmúlt hónapokban is egyre növekvő népszerűségnek örvend. A vendégéjszakák száma dinamikusan növekszik, jóllehet, a legtöbb küldőországból elmaradt az érkezés a Covid előtti időszakhoz képest. Ezt ellensúlyozza a tavalyi árakhoz képest egy 25-30 százalékos, euróban mért átlagárnövekedés.

A húsvéti időszak alatt erősödő kereslet várható, elsősorban a jó lokációjú, közepes méretű szállodákban. Idén a téli időszakban – a klasszikus küldőpiacok mellett, mint Németország, USA, Nagy-Britannia – kiemelt turisztikai érdeklődés volt megfigyelhető Izraelből és az olasz piacról is. Bízunk abban, hogy ezek a pozitív trendek folytatódnak. Bár a fővárosba utazók között még mindig kevés a belföldiek száma, az ünnepi időszakban megnő az érdeklődés a hazai vendégek részéről is – tette hozzá Bogár Zoltán.

Jóval magasabbak az átlagárak, mint tavaly
Amint Géher Zoltán igazgatótól megtudom, a Zeina Hotels mindhárom budapesti szállodájában csütörtökön, pénteken és szombaton általában már közel 90 százalékos az előtöltöttség.

„Sajnos vasárnap már csak 70 (szerencsére a Continental 82) százalékos, míg a hétfő tradicionálisan alacsonyabb, ami megfelel a korábbi békeidők előfoglaltsági adatainak” – nyilatkozza Géher Zoltán.

A legjobb hír azonban (mármint nem a vendégeknek, hanem az üzemeltetőknek – a szerk.), hogy az átlagár 33-52 százalékkal magasabb, ráadásul euróban, 2022 húsvétjának 4-5 napjához viszonyítva, miközben tavaly egy héttel későbbre eset a tavaszi ünnep.

Elek Lenke

A teljes cikk ITT olvasható.

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.