A Vasúttörténeti Park vezetősége 2007-ben hívta meg első alkalommal a környező országokban és Magyarországon magántulajdonban lévő kisvonatokat egy találkozóra. Az akkori rendezvényen debütált a park kisgőzöse is, amely a 203.001-es pályaszámú gőzmozdony eredeti, 1:10-es kicsinyített másolata. Érdekessége, hogy Prause Gyula – magyar öntőminta–készítő asztalosmester – tervezte és építette 1912-1950-ig.
Az idén is látható gőzös mellett megtekinthetők lesznek például a dél-bajorországi Hans Schorecker dízel- és gőzmozdonyai, Csehországból és Ausztriából pedig igazi gőzgépek érkeznek a rendezvényre, amelyek a gőzmozdonyok ősét elevenítik fel az érdeklődők számára.
A találkozón a járművek egy része zakatolva mutatja be tudományát, a 340 méteres pályán felvonuló kismozdonyok mögé a látogatók is felülhetnek. Az Orient Csarnokban – amely régen fűtőházként működött – megtekinthetik a több méretben és típusban kiállított mozdonymodelleket, amelyek az eredeti mozdonyokat minden tekintetben hűen utánozzák. A vendégek a Közlekedési Múzeum egyedülálló gőzmozdony gyűjteményének raktáron lévő példányaiból is megtekinthetnek néhány különösen szép modellt. Az idei rendezvény ünnepi mozdonya a régen BOBO becenévre hallgatott, a MÁV M44.525-ös pályaszámú dízelmozdonya, amelynek 50 éves születésnapja tiszteletére a Vasúttörténeti Park elkészítette a nagymozdony kicsinyített, kerti vasúti változatát. Ezt az augusztus végi találkozón mutatja be először a nagyközönségnek.