Keserű tapasztalatok és változások a gyulai Várfürdőben

Húsz nap telt el a gyulai Várfürdő Kft. élén bekövetkezett változás óta.

Az „ötfürdős" új ügyvezető igazgató, Kovacsics Imre a belső ellenőrzés tapasztalatait, a fürdő jövőjét összegezte szerdai sajtótájékoztatóján. Alacsony fizetések, kipárnázott vezetés, milliós telefonszámlák, hosszabb nyitva tartás, jegyár változás, új stratégia, családi wellness-fejlesztés, béremelés, létszámleépítés. Ezekről esett szó a számok tükrében.

Kovacsics Imre a gyulai önkormányzat által elrendelt belső ellenőrzés tapasztalatait e két szám szembeállításával ismertette. Az első azt jelenti, ha a fürdő három, első számú vezetőjének megszűnik a munkaviszonya, 75 millió forintot kell kifizetni számukra. Az utóbbi összeg pedig sok dolgozó bruttó órabérét jelenti. Egy húsz éve a gyógyászati részlegen dolgozó 477 forintos órabért kapott. A volt ügyvezető javadalmazását megszavazta a képviselő-testület, jelezte az új ügyvezető, a betegszabadságon lévő másik két vezető kifizetése még kérdéses. Mint mondta Kovacsics: közös megegyezéssel történő távozásuk esetén is személyenként 24 hónapos átlagkeresetet kell kifizetni számukra a felmondási időre. Ha ezt ki kell fizessék, azt áthárítják az előző vezetésre.

Szólt arról a több száz sim-kártya előfizetőről is, akik több millió forintot felejtettek el befizetni a Várfürdőnek. Hogy ne kapcsolják ki a telefonrendszert, a Várfürdő Kft. az előfizetők helyett kifizette a számlákat. Az előző vezetés a tartozások behajtására semmilyen intézkedést nem hozott, mondta. A kártya-előfizetési rendszer 2007-től indult a Várfürdő Kft-nél, s csak 2008. december 18-án született egy igazgatói feljegyzés a tartozások kiszámlázására. Azt még kutatják, hogy a székesfehérvári, budapesti, nagykanizsai, tarnaörsi, békéscsabai és néhány gyulai lakosnak mi köze volt a Várfürdőhöz.

Jött az újabb szám. 23 és 8. Eszerint 23 vezető dolgozott a Várfürdőben, és csak 8 takarítónő. Tehát három vezető jutott egy takarítónőre. Ekkora léptékű fürdőhöz ennyi takarító elképesztően kevés - jegyezte meg az új ügyvezető. Szóvá tette azt is, hogy 26 dolgozónak 2008. december 31-én lejárt volna a munkaszerződése, és a volt igazgató ezeket határozott idejűvé változtatta úgy, hogy a gyógyászati részleg kihasználtsága csak 30-40 százalékos. Ott tíz dolgozónak változtatták meg a szerződését. Ez plusz költségeket jelent a cégnek. Azt is meglepőnek nevezte, hogy a három vezető havonta 25 ingyenjegyet igényelhetett. Emellett 100 ingyenbérlet is van.

A januárt átmeneti időszaknak tekinti az új vezetés - mondta Kovacsics Imre. Február 1-jétől este 9-ig tart nyitva a fürdő, eltörlik az ezer forintos külön wellness belépőjegyeket, és 200 forinttal megemelik a jegyárakat. A gyulai megyei kórházzal új szerződést kötnek a gyógyászati részleg nagyobb kihasználtságát megcélozva. A gyulaiak kedvezményét a belépőjegyre megtartják, de ebben még az önkormányzattal meg kell egyezzen a kft. A 48 féle jegyet lecsökkenti 10-12 félére. A fürdőfejlesztést szolgáló pályázatot átdolgozta az ügyvezető, kivette a százmillió forintos műszaki állomás tervét és helyette két fő elemet épített be: a wellness részleghez 16-18 féléből álló szauna blokkot építenek, és a polipmedencét egybeépítik a wellness részleggel, ahol 800 négyzetméteres, fedett játszóteret alakítanak ki. Kovacsics Imre kérdésre azt válaszolta, az átvilágított részlegeknél mintegy 30 százalékos bérfejlesztést terveznek. Ez mintegy száz dolgozót fog érinteni. Növelik 12-14-re a takarítónők létszámát, ugyanakkor lesznek részlegek, ahol létszámleépítés lesz . (Hír6)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.