Két kiállítás egy időben

A Hungexpo Budapesti Vásárközpontban november 8–11. között immár 17. alkalommal várta a téli sportok szerelmeseit a Hó-Show és mellette – most először a Hungexpo Zrt. szervezésében – a megújult Spa & Wellness kiállítás. A két rendezvényen mintegy húszezer látogató tekinthette meg az összesen háromszáz kiállító termékeit, szolgáltatásait.

A Spa & Wellness kiállításhoz kapcsolódóan egészségturisztikai kampányt indított a Magyar Turizmus Zrt. Ennek keretében többek között belföldi újságírói és nemzetközi utazásszervezői tanulmányutat szervezett, internetes oldalán nagyközönségi játékot indított, segített a szakmai program összeállításában. Az MT Zrt. a kiállításon már a 2008-as kampányévre készített, új arculattal jelent meg. Az MT Zrt. központi standja mellett Magyarország kilenc turisztikai régiójának regionális marketingigazgatóságai és regionális turisztikai projekt irodái is képviseltették magukat az eseményen.

A négy kiállítás közül a legnagyobb a téli sportok szerelmeseinek randevúja, a Hó-Show volt, amelyen ezúttal tíz ország 170 kiállítója – 105 belföldi és 65 külföldi – vonultatta fel ajánlatait. A rendezvény díszvendége a Stubai Gleccser sírégió volt. A Budapesttől 760 kilométernyi távolságra fekvő tiroli gleccser nyugati szomszédunk egyik legnagyobb, egész évben használható síterepe, ahol 110 kilométer hóbiztos útvonal várja a síelőket. A Hó-Show-val egy időben rendezte a Hungexpo Zrt. a Spa & Wellness 6. egészségturisztikai szakkiállítást és konferenciát, amelynek idei kiemelt témája a „Vitalitás, egészség – szauna- és uszodatechnika, élménymedencék” volt. A közönséget gyógykezelések, maszszázs, fitneszbemutatók és a témával kapcsolatos beszélgetések szórakoztatták.

Szlovákia nagy dobása

170 négyzetméteres standon 13 szlovákiai szolgáltató kínálta szolgáltatásait az idei Hó-Show-n. Sona Jelinkova, a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal vezetője elmondta, hogy november elsején elindult a www.slovakia. travel portál, amelyen minden turizmussal kapcsolatos információt – köztük hat országtérképet és 138 várostérképet is – megtalálnak az érdeklődők. A téli szezonra való felkészülés jegyében 850 millió koronát költöttek az országban hóágyúkra és felvonókra. Donovalyban éjszaka is használható szánkópálya nyílt, és sorra épülnek a színvonalas panziók a termálvízzel is rendelkező síközpontokban. Télen a magyarok jelentik a második legfontosabb küldőpiacot északi szomszédainknál.

Malopolska a magyarok kedvence

Az idei Hó-Show-n Lengyelország azokat az ország déli részén található régiókat vonultatta fel, ahol téli sportokat lehet űzni. Lengyelország turizmusát az utóbbi években növekedés jellemezte. 2006- ban 65,1 millió külföldi kereste fel az országot, a legjelentősebb növekedés a 15 „régi” uniós országból volt tapasztalható. Az idegenforgalomból származó bevételek tavaly 7,23 milliárd dollárt tettek ki, ami 15,4 százalékos növekedést jelent. Az egy főre jutó napi költés 42 dollár volt. Lengyelországban tavaly 6,7 ezer szálláshelyen 574,6 ezer férőhely várta a turistákat. A férőhelyek száma évente átlagosan 4-5 százalékkal növekszik. 2006-ban a legtöbben, az összes turista 24,9 százaléka a Mazowsze régiót (Varsó és környékét) kereste fel, ezt követte Wielkopolska (Poznan és környéke) 11,5 százalékkal. Tavaly a harmadik helyen a Lublini Vajdaság állt 10,8 százalékos arányával. Malopolska (Krakkó, Zakopane környéke) visszaesett a negyedik helyre 10,2 százalékos részesedésével, azonban a magyar turisták körében még mindig az első helyen áll a régió. Hazánk a régió hatodik legfontosabb küldőpiaca.

Fejlesztések délkeleti szomszédunknál

Románia idén másodszor vett részt a Spa & Wellness kiállításon. A standon több olyan cég kínálta szolgáltatásait, amely komoly fejlesztéseket hajtott végre az utóbbi évek során. A Félixfürdői Fürdővállalat nemrég felújított négycsillagos wellness-szállodáját, a Hotel Internationalt mutatta be, a Hunyad megyei Algyógyfürdőt a szintén négycsillagos Germisara Hotel Resort and Spa képviselte. A Danubius Health Resort Szováta és a Hunguest Hotel Fenyő mellett a Szeben megyei Vízakna is jelen volt a standon.

50 osztrák kiállító

Az Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet standján a látogatók 50 osztrák kiállító ajánlatából válogathattak. A szeptember–októberben mért előzetes foglalások alapján idén nagyobb volt az érdeklődés az ausztriai ajánlatok iránt, mint tavaly. A téli pihenést tervezők fő célpontja Stájerország és Karintia, emellett Salzburg és Tirol is egyre népszerűbb – mondta el kérdésünkre Kapus György, a képviselet vezetője.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.