Kevesebb külföldi, nagyobb költéssel

2008 első hat hónapjában 17 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, 2 százalékkal kevesebb, mint 2007 első félévében. A külföldiek összesen 40 millió napot töltöttek el Magyarországon, ami 9 százalékkal maradt el 2007 első félévének adatától. A külföldiek magyarországi fogyasztása 449 milliárd forint volt, 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A magyar lakosság eközben 7,9 millió alkalommal utazott külföldre, és 302 milliárd forintnak megfelelő összeget költött el, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal gyorstájékoztatójából.

Az idei első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 3 százalékkal csökkent az egy napra hazánkba látogatók száma; a több napra látogatóké pedig 3 százalékkal bővült. A külföldi látogatók által eltöltött összes idő 9 százalékkal 40 millió napra csökkent. Az egy napra látogatók több mint kétötöde átutazó. Jelentős a napi vásárlók aránya (26%). Turisztikai céllal érkezett az egy napra látogatók 19 százaléka, ami 1 százalékpontos emelkedés a tavalyi első félévhez képest. A hosszabb ideig hazánkban tartózkodók 82 százaléka turisztikai céllal érkezett, ebből 17 százalék volt az üzleti utazók aránya. A több napra látogatók a legnagyobb számban Németországból és Ausztriából jöttek. A több napra érkező külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régióink 2008 első félévében Budapest (43%) és Nyugat-Dunántúl (27%) voltak. A külföldi látogatók 2008 első hat hónapjában 449 milliárd forintot költöttek el hazánkban. A turisztikai motivációval utazók pénzköltése az utasforgalmi export 67 százaléka, 301 milliárd forint volt, 14 százalékkal több, mint az előző évben. Az év első három hónapját három év átlagában a leggyengébb, májust és júniust pedig ugyanebben az összehasonlításban a legerősebb forint jellemezte, az euróárfolyam 266 és 229 forint között mozgott.

Az időszakban a magyar állampolgárok 7,9 millió alkalommal utaztak külföldre, ugyanannyi utazást tettek, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Ezen belül az egynapos utazások száma 3 százalékkal csökkent, a többnapos utazásoké 8 százalékkal nőtt. Turisztikai motivációjú utazások adták az egynapos utazások 30, illetve a többnapos utazások 82 százalékát. A külföldre látogatók 302 milliárd forintot költöttek el külföldön. Kiadásaik 86 százaléka többnapos, 14 százaléka egynapos utazásaikon merült fel. A kiadások 60 százaléka, 182 milliárd forint kötődött a turisztikai motivációval utazókhoz, ami – folyó áron – 17 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.