Kiemelkedően teljesített a Balaton

2007. január–július közti időszakban a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma nem változott lényegében az előző év azonos időszakához képest – tájékoztat legfrissebb közleményében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A szálláshelyek összes árbevétele folyó áron 4%-kal emelkedett, miközben a szálláshely-szolgáltatás területén az áremelkedés 7%-os volt. A fenti időszakban 1,8 millió külföldi vendég 5,5 millió vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégek száma kevesebb mint 1, a vendégéjszakáké 3%-kal csökkent 2006 azonos időszakához viszonyítva. Az Európai Unió országaiból és az Egyesült Államokból érkezett vendégek 4%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint egy évvel korábban. Az ifjúsági szállókban 9, az üdülőházakban 5, a szállodákban 3, a kempingekben 1%-kal mérséklődött, a panziókban 1%-kal nőtt a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma. A vendégek száma a turistaszállókban és kempingekben jelentősen (9, illetve 6%-kal), az üdülőházakban kismértékben (3%-kal) növekedett. 
Az év első hét hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 2,3 millió belföldi vendéget és 5,6 millió belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 2, a vendégéjszakák száma 3%-kal bővült az előző év azonos időszakihoz képest. A belföldivendég-éjszakák száma – a kétcsillagos szállodák, a turistaszállók és az üdülőházak kivételével – minden szállástípusban nőtt. A szállodákban a belföldivendég-forgalom összességében 6%-kal bővült. Az ötcsillagos házakban 23, a négycsillagosokban 22%-kal nőtt az éjszakák száma. Ezek túlnyomó részét (84%-át) a három- és négycsillagos szállodák regisztrálták. Bár országosan, január–júliusban sem a vendégek, sem a vendégéjszakák száma lényegében nem változott 2006 január–júliusához képest, a Balaton-üdülőkörzet kiemelkedően teljesített a hazai turistákat tekintve: 8%-kal nőtt a belföldivendég-forgalom; a szállodákban 9%-kal emelkedett a vendégéjszakák száma, ezen belül a négycsillagos egységekben 34%-os volt a növekedés, a panziókban és kempingekben is jelentős bővülést mértek. A megfigyelt időszakban a szállásdíjbevétel bruttó 11 milliárd forintot tett ki összességében a Balatonnál, ami folyó áron 13%-kal több mint az elmúlt év azonos időszakában, holott a külföldi vendégek 4%-kal kevesebbet költöttek itt szállásra, mint tavaly. A szállodák átlagosan 47%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban, amely 1,5 százalékponttal haladta meg a 2006 azonos időszaki foglaltságot. A kereskedelmi szálláshelyek összesen 131 milliárd forint bruttó árbevételt értek el a fenti időszakban, ez folyó áron 4%-os növekedésnek felelt meg. A szállásdíjbevétel – amelyből az összes bevétel több mint fele származott – közel 5%-kal nőtt a vizsgált időszakban. A szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatások január–júliusra számított árindexe 9%-os növekedést jelzett az egy évvel korábbi szinthez képest. Ezen belül a szálláshely-szolgáltatás területén 7%-os áremelkedést mértek. Január–júliusban 11,8 milliárd forint értékben váltottak be üdülési csekket a szolgáltatóknál, ebből 7,8 milliárd forint értékben a kereskedelmi szálláshelyek, 0,9 milliárd forint értékben pedig a magánszálláshelyek fogadtak el üdülési csekket. A KSH turizmusra vonatkozó további információi, adatai a www.szamokbanutazunk.hu honlapon találhatóak.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.