2005-ben a Chivas Regal mint a legnagyobb mennyiségben importált külföldi alkohol átvette a piacvezető pozíciót a korábbi éllovas Hennessy Cognac-tól. A termék előkelő piaci helyzete a hamisítók figyelmét is felkeltette. Egyes becslések szerint Kínában ma már több Chivas fogy el egy évben, mint amennyit az eredeti gyártó valójában előállít.
Bár többen próbálkoznak önálló márkanevet alapítva skót whiskyként eladni olyan alkoholos italt Kínában, amelynek nemzeti jelzőjéhez valójában semmilyen kapcsolata nincs, a nagyobb problémát mégis az ismert márkák hamisítványai jelentik. A hamisítók népszerű italok üvegeit újrafelhasználva, ezekbe palackozzák a sokszor ismeretlen eredetű alkoholt, majd megpróbálják eredeti termékként értékesíteni a hamis italokat a kínai fogyasztóknak.
A nagyobb eredeti gyártókat képviselő Scotch Whisky Association (SWA) évente mintegy ötven esetben kezd vizsgálatot gyanús alkoholos italok ügyében Kínában. A szervezet mind nemzeti, mint tartományi szinten keresi az együttműködést a kínai hatóságokkal, hogy az általa képviselt márkák védelmét biztosítani tudja. Az SWA szerint a kooperációra mindkét fél hajlik. A szervezet képviselői évente többször látogatnak Kínába, de kínai illetékeseknek is szerveztek már skóciai utat, hogy az iparág működésébe mélyebb betekintést nyerjenek.
A keresletre való tekintettel - évente közel 17 millió üveg whiskyt importálnak az országba - a kínai kormány is hajlani látszik arra, hogy az eredeti skót whiskynek védelmet biztosítson. A kereskedelmi és iparügyi közigazgatási hivatal felügyelete alá tartozó kínai Védjegyhivatal együttes védjegyként tervezi bejegyezni a "skót whisky" védjegyet, amely a legmagasabb oltalmi kategória, amit az ország külföldi alkoholtartalmú termék számára biztosítani tud. Az SWA szerint az oltalom megszerzése komoly előrelépést jelent majd mind a képviselt márkák, mind a kínai fogyasztók hamisítványoktól történő megóvása területén. (Forrás: Hent)
Kínaiak hamisítják a skót whisky-t
A jelek szerint Kína szereti a skót whisky-t, és ezt a hamisítók is felismerték. Piacvezető márkák képezik az alkohol-hamisítók aktuális célcsoportját, bár a jelenség ellen mind a gyártók, mind a kínai kormány megpróbál fellépni - írja a China Daily nyomán a Fogyasztók.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.