Kinek valók az Aquaparkok?

Az EconoConsult mystery shopping rovata a hazai fürdőket vizsgálja, vendégszempontú megközelítésben. Ellentétben az eddigiekkel ebben a hónapban nem három fürdőt látogatott meg egy vendég, hanem három különböző célcsoport próbált ki egy komplexumot. Ennek oka, hogy szerettük volna kideríteni, vajon lehet-e egy fürdő több korosztálynak is egyformán kellemes élmény. Jelen számunkban egy fedett aquaparkot veszünk górcső alá. Tesztelőink továbbra is átlagos belföldi turistaként jellemezhető próbavásárlók. Tapasztalataikról – amely kiterjed az utazás előtti információgyűjtéstől a tartózkodás alatti élményeken át a fürdőhelyi környezet megítéléséig – strukturált kérdőívet töltenek ki. Rovatunk célja, hogy pillanatképet rögzítsen az adott látogatás során szerzett egyéni benyomásokról, kizárólag a vendégek szemével.

Próbavásárlóink ez esetben a budapesti Aquaworldöt keresték fel és tesztelték: egy húszas éveinek közepén járó fiatal, gyermektelen pár; egy harmincas éveinek közepén járó házaspár négyéves ikergyermekeikkel; valamint egy negyvenes évei elején járó apuka tízéves kislányával. És hogy miért pont az Aquaworldöt? Mert ez a létesítmény Magyarország első igazi, hagyományos értelemben vett fedett megaaquaparkja, amelynek nagyon oda kell figyelnie szolgáltatásainak minden apró részletére, mert sarkában a konkurencia a nemrég átadott szegedi Aquapolis és a hajdúszoboszlói Aqua-Palace révén. Próbavásárlóink tapasztalatai, élményei ahhoz nyújthatnak hasznos észrevételeket, hogy a különböző korosztályú vendégek szempontjából miként szolgálja ez a létesítmény a kikapcsolódást, élményszerzést.

Egy fürdő, amely úgy hirdeti magát: „Élmény az egész családnak!” – Európa egyik legnagyobb fedett vízi élményparkjaként kínálja magát, egész éven át felejthetetlen szórakozást nyújtva minden korosztálynak. Hogy megtudjuk, így van-e, felkértük három különböző korosztály képviselőit, vegyék igénybe az Aquaworld szolgáltatásait, és mondják el véleményüket a tapasztaltakról. A 2008 végén nyílt fürdőkomplexum egyike Magyarország legmodernebb élményfürdőinek, de vajon tényleg minden igényt kielégít? Elégedettek voltak-e látogatóink a kapott élménnyel, a személyzet felkészültségével, az árakkal, a higiéniával? Visszatérnének-e, és javasolnák-e másoknak is, hogy ebben a fürdőben töltsék el szabadidejüket?


Legkisebb lelkesedéssel, szkeptikusan fiatal gyermektelen párunk indult az aquaworldi alandra. Ők jó példa arra, hogy egy esetleges negatív esemény hogyan és milyen hosszú időre tudja befolyásolni a közvéleményt. A vidéki, felsőfokú végzettségű ifjú hölgy és párja kedvelt időtöltése az utazás, így készséggel látogattak el a fürdőbe, amelyet tömegközlekedési eszközzel közelítettek meg. Itt érte őket az első pozitív benyomás, ingyenes buszjárat közlekedik a Hősök terétől az Aquaworldig mindennap 10 és 20 óra között majdnem minden órában. További pozitív élményként élték meg az előzetesen a honlapról beszerezhető információk komplexitását, a fürdő külső és főképp belső megjelenését, egyszerre családias és exkluzív hangulatát. Fontosnak tartották azonban megjegyezni, hogy a személyzet nem minden tagja volt felkészült és vendégszerető; e tekintetben többet kaptak egy úszómestertől, mint a kissé rezignált és kevésbé tájékozott pénztároshölgytől. Pedig tudjuk, a turizmusban legalább olyan fontos a szoftver, mint a hardver; azaz hiába a lenyűgöző környezet, ha a személyzet vendégszeretete nem teljes mértékben kielégítő. A komplexum látogatottsága megkívánná a gyakoribb takarítást, mert bár a medencék és a mosdók tisztaságát dicsérte párunk, a mellékhelyiségek már kevésbé bírták a nagy forgalmat, például papír már csak a kukában volt. A rendkívül átgondolt és jól megkomponált Aquaworld minden szolgáltatását kedvezően értékelték próbavásárlóink: a medencetértől a szaunavilágig, de felhívták figyelmünket néhány tájékoztatással és biztonsággal kapcsolatos fontos momentumra is. A burkolatok csúszásmentessége nem teljes mértékben biztosított – a burkolólapok minősége miatt –, ha nincs rendszeresen víztelenítve, balesetveszélyes is lehet. A kitáblázottság pedig ittott hiányos. Örültek, hogy nem kell magukkal készpénzt vinni sem a medencetérbe, sem az étterembe, hiszen a karórás szisztéma használatával minden fogyasztásukat a számlájukra terhelték, amelyet távozáskor egyenlíthettek ki. Az ár-érték arányt megfelelőnek tartották a fürdőben, ám kissé elrugaszkodottnak az éttermi részben, ahol egyébként sem a kínálatot, sem a várakozási időt nem értékelték maximális pontszámmal. Fiatal párunk a fürdőben eltöltött néhány óra elteltével összességében meggyőzve távozott, és kellemes élményekkel gazdagodva ajánlja jó szívvel másoknak is az Aquaworldöt.


Mi is lehet élvezetesebb program egy kisgyermekes családnak egy esős vasárnapon, mint bevenni magát egy vízi paradicsomba? Nos, következő próbavásárlóink – harmincas apuka-anyuka, két négyéves gyermekükkel – a nehezebben kimozduló típushoz tartozó középfokú végzettségű házaspár. De az élmény reményében autóba ültek, és elindultak a számukra egyébként ismeretlenül is pozitív imázzsal rendelkező Aquaworldbe. Előzetes tájékozódásuk során minden információt megkaptak a honlapról, és a telefonos érdeklődésre kapott válaszok is jó benyomást keltettek bennük. Maximális pontszámmal értékelték a fürdő megközelíthetőségét; a díjtalan és kulturált parkolási lehetőséget; a külső és belső attraktivitást; a medencetér és a szaunák változatosságát; a látványos, ötletes megoldásokat; a tisztaságot, a személyzet hozzáállását. Ám egy kisgyermekes család más szempontokat tart fontosnak a komplexum értékelésénél, mint előző célcsoportunk. Látogatóink közül ők voltak a legárérzékenyebbek, ami érthető is, hiszen négy személynek belépőről, étkezésről gondoskodni jobban megterheli a pénztárcát. Kifogásolták az öltözők szűkösségét. Mindent rendben találtak a víz hőmérsékletét illetően, de a különböző terek közti levegő hőmérsékleti különbsége miatt féltették gyermekeik egészségét, akiket egyébként annyira elragadott a fürdő színes világa, hogy ki sem akartak jönni a vízből. Házaspárunk is hangot adott biztonsággal kapcsolatos aggályainak: megjegyezték, hogy a burkolólapok nagyon csúszósak, és hiányolták a figyelmeztetéseket egyes helyeken a hirtelen vízmélyülésről. Tartalmasabban tudták volna eltölteni idejüket, ha több az igénybe vehető ingyenes animált program, de összességében kellemes, élménydús kikapcsolódásként értékelték látogatásukat az Aquaworldben.


Rendszeresen utazó, felsőfokú végzettségű, negyvenes értelmiségi apuka és 10 éves kislánya volt a harmadik próbavásárlónk. Ők szintén egy hétvégi napon kerekedtek fel, miután a minden igényüket kielégítő honlapot áttanulmányozták, és a telefonos érdeklődést is lebonyolították, amelynek során minden kérdésükre választ kaptak ugyan, de kifogásolták, hogy az operátor nem mutatkozott be, és a tonalitása nem volt kifejezetten barátságos. Ismételten fontos kiemelni az emberi tényezőt, amely pozitívan, de negatívan is befolyásolhatja egy szolgáltatás megítélését. A sajnálatos baleset miatti negatív ismertség ennél a családnál befolyásolta a várakozás hangulatát. A fürdő megítélése azonban a helyszínen tett személyes látogatás során pozitív irányban változott. Köszönhető ez a fürdő igényesen ápolt környezetének, a megközelíthetőségnek, az öltözők és a medencék körüli higiéniás viszonyoknak, a víz és a levegő hőmérsékletének, a mindenhol fellelhető biztonságra ügyelő úszómester-személyzetnek, a medencék és a szaunák változatosságának. Nekik is voltak megszívlelendő észrevételeik, amelyekkel fokozható a vendégek komfortérzete, ezáltal ösztönözhető a visszatérési hajlandóság. A belépők árát kissé borsosnak ítélték, és ők is felhívták a figyelmet a tájékoztatás hiányosságaira: csúszdák leírása, szaunák előnyeinek ismertetése, vízhőmérsékletre vonatkozó adatok feltüntetése. Ez a család is hiányolta az animált programokat. És figyelem! Ők – több külföldi utazási tapasztalattal a hátuk mögött – kevésbé tartották egyedinek és természetesnek a létesítmény hangulatát.


Tanulság: ha a célcsoportunk a család, sok és változatos programkínálattal kell, hogy elvarázsoljuk a gyermekeket, emellett folyamatosan törekednünk kell a valódi egyediségre, a másoktól jól megkülönböztethető arculatra és szolgáltatáscsomagra.

Összesített értékelés Húszas éveiben járó pár Harmincas éveiben járó pár két kisgyermekkel Negyvenes éveiben járó apuka 10 éves lányával
Látogatás előtti várakozás
Parkolási lehetőségek -
Árak
Személyzet kedvessége,
hozzáállása
Öltözők, tisztaság, higiénia
Hangulat, belső terek
megjelenése, miliője
Levegő- és vízhőmérséklet
Biztonság
Attraktivitás, élmény,
egyediség a komplexumban
Medenceprogram
Egyéb időtöltési lehetőségek,
programok (vizes, száraz)
Étkezési lehetőség, kínálat
Pihenőterek
Mennyire szolgálta a
tartózkodás a szórakoztatást?
Visszatérési hajlandóság
Eltöltött idő 6 óra 3,5 óra 3 óra
Összesített helyezés
az élmény, ár-érték arány
alapján (visszatérési hajlandósággal)

1

2

3

Ha ezután meg szeretnénk válaszolni a kérdést, vajon mely célcsoportnak találták ki az Aquaworldöt, nem mehetünk el szó nélkül utolsó családunk ama megjegyzése mellett, hogy a pihenõhelyek mennyisége megfelelõ, de pihenésre alkalmas nyugodt hely nem igazán található az épületben. Ez persze érthetõ, hiszen aquaparkról van szó, s mint ilyen hangos és zsúfolt fürdõrõl. Következésképpen a nyugodt pihenésre, rekreációra vágyó középkorú és annál idõsebb, kevésbé fiatalos korosztály nem itt fogja megtalálni a számára ideális élményt. Ezzel szemben minden próbavásárlónk nyugodt szívvel, bátran ajánlja a fürdõt kalandra, vízi szórakozásra vágyó tinédzsereknek; szórakozásra, aktív pihenésre vágyó fiatal felnõtteknek; élménydús kikapcsolódást keresõ gyermekes családoknak.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.