Azonnal állítsák le ezt a reklámot! Szégyent hoz Calabriára! - így követelte az il Quotidiano della Calabria napilap annak az idegenforgalmi kampányfilmnek a bevonását, amellyel éppen a turistákat akarták a tartományba csalogatni. Giuseppe Scopelliti tartományi elnök ötlete volt, hogy a Calabria történelmét és szépségét jelképező riacei bronzszobrokkal reklámozzák a területet. Az 1972-ben, Riace tengerében talált két ókori műkincs azonban egészen modern szerepben jelent meg a reklámfilmben. A Krisztus előtti 5. századból származó szobrok digitális technikával mozgó alakokká váltak, akik egy képernyőn nézik Calabria nevezetességeit.
A meztelen férfiak azonban nem nyerték el a helyiek tetszését: az újságok szerint a riacei szobrok leginkább Chippendale sztriptíz-fiúkra hasonlítanak. "Calabriában oly sok gyönyörű hely van, muszáj volt két meztelen hátsóval reklámozni bennünket?" - kérdezte az Il Quotidiano della Calabria.
A tartomány szellemi atyjának számító Salvatore Settis, a Los Angeles-i Getty Center volt és a pisai Scuola Normale egyetem mostani igazgatója felháborodottan utasította vissza a szerinte is degradáló reklámot. Settis azt tartja a legnagyobb botránynak, hogy a bronzszobrok életre keltése két és fél millió euróba került. Felszólalt a Confindustria gyáriparos szövetség is hangsúlyozva, hogy a calabriai reklámfilmet már a Milánóban, februárban rendezett idegenforgalmi kiállításon és vásáron is levetítették, és ott is kritikák érték. A tartományi elnök még nem válaszolt, de a reklámfilmet leállították.
{youtube|id=Y8fwf6RFWK8}
Forrás: MTI