Könnyű klasszikusok, friss, könnyű fajták, kevés alkohollal

Húsz magyar bortermelő vállalat is kiállít Düsseldorfban, a ProWein szakvásáron március 27-29. között. A világ egyik legnagyobb borvásárán kereken 50 országból 3500 cég mutatja be termékeit. Ezzel megdől a résztvevők számának múlt évi rekordja.

Három nap alatt több mint 36 ezer szakmai látogatót várnak a Rajna parti vásárvárosba – tájékoztat Máté Szilvia, a Messe Düsseldorf magyarországi képviselője. – A kereskedők, gasztronómiai szakemberek elsősorban Európából érkeznek Düsseldorfba.

Nemzetközi kóstolózóna – hagyományosan a ProWein fénypontja

Több mint 1000 borral ismerkedhetnek meg az érdeklődők a kóstoló zónában. Az idei témák rendhagyóak: „Hagyományos és modern egymás mellett” és „Így befolyásolja a borászat a borok stílusát”. A vásár idején több mint 200 kísérő rendezvényen tájékozódhatnak a szakemberek a trendekről és az ízlésekről.

Kiemelkedik közülük a Német Borászati Intézet burgundi borok különbségeiről tervezett előadássorozata. Az USA Borászati Intézete több prezentációt is tart majd. A nemzetközi bormarketingben újabban szorosan együttműködő öt ország, Argentína, Chile, Dél-Afrika, Kalifornia és Új-Zéland több szemináriummal szerepel a programban. Egy német cég a csokoládé és bor élvezeti értékéről tájékoztat, egy francia pedig a fűszerek és bor összekapcsolásáról. Kelet-nyugati találkozó keretében pedig japánok kóstoltatnak rizsbolt és sajtokkal.

Változik az ízlés

A fogyasztók ízlése kezd elfordulni a hatalmas, opulens boroktól, és inkább az elegáns fajtákat részesíti előnyben, mutat rá a trendekre Florence Schellberg, a ProWein sajtófőnöke: „A vásárlók egyre inkább olyan borokat keresnek, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”

Csökkenő szőlőterület, kevesebb bor

Máté Szilvia a jelenlegi piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza:

- Mivel tavaly világszerte csökkent a szőlőterület és kevesebb bort termeltek, mint egy évvel korábban, a kínálat és a kereslet közelített egymáshoz. A korábbiakhoz képest mintegy 70 ezer hektárral kevesebb területen termesztettek szőlőt. Elsősorban Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Franciaországban szántottak be szőlőskerteket, amihez az EU támogatást is adott.

Összességében a világ bortermelése 2010-ben mintegy 260 millió hektolitert ért el. Ez 10,7 millió hektoliterrel, azaz 4 százalékkal kevesebb a tavalyelőttinél. A nagy bortermelő országok többségében csökkent a termelés. Kivétel Spanyolország és Argentína, ahol viszont növekedett. Ugyanakkor a kisebb kínálat és a fogyasztók mind nagyobb érdeklődése következtében a szakemberek egy része a borárak emelkedését jelzi előre.

Magyar kiállítók a ProWein-on

A magyar kiállítók közül a Tokaj Kereskedőház és a Gróf Degenfeld Szőlőbirtok mellett még három másik hegyaljai bortermelő állít ki. Ketten-ketten képviselik a balatoni, illetve baranyai borvidéket. Ott lesz többek között a Bock Borászat, Egri Korona Birtok, Etyeki Kúria Borgazdaság, Pannonhalmi Apátsági Pincészet és a Szeremley Birtok.

Égetett szeszes italok prezentációja

Düsseldorfban folytatódik az a hagyomány, hogy égetett szeszesitalok gyártói is bemutatkoznak a ProWein keretében. Mintegy 300 nemzetközi kiállító vállalat mutatja be pálinka, whisky, likőr, rum és a többi ital márkáit. De regionális, kevésbé ismert cégek is kiállítanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.