ht Néhány év alatt majd annyi munkahelyet fogyasztott, mint ahány iskolában megfordult.
– Állandóan ezt csinálom: mindig olyasmit vállalok el, amitől az igen kimondása után, tulajdonképpen megijedek.
ht A telefonközpontos miért ment volna hosztesznek?
– A személyzetis, talán azt hitte, hogy megnyugtatott, amikor elárulta: benne vagyok a káderfejlesztési tervben, de ettől inkább nyugtalan lettem. A Békébe viszont nem vettek fel: egy szőke bombázó „kibombázott”. Viszont hívtak a Royalba, ahol 1985-től Lombosi Gábor mellett az értékesítést csináltam. 1989-től jött a Normafa, igazából ott tanultam meg a szállodát.
ht Hogy aztán a K+K-ban bizonyíthasson. Mit jelent a K+K? Az egykori monarchiára utalva: Käiser und König?
– Nem, sőt sajnos még csak azt sem, hogy Kopócsy. Ez a Koller családot jelenti, apát és fiát. Az idősebb Koller és fivére alapította a szállodát – bocsánat, inkább úgy kellene mondani, a K+K szállodaláncot –, ma már a fia viszi az üzletet. Engem is ő vett fel. Bécsben volt a meghallgatás. Értékesítési vezetőnek jelentkeztem, de az ifjabb Koller sajnálkozva rámnézett: sajnos az állás már betelt. Felálltam, elköszöntem, erre azt mondja, miért nem próbálja meg az igazgatói posztot? Megpróbáltam. És persze rögtön megijedtem.
ht Milyen és mekkora a K+K lánc?
– A Kollerek salzburgiak, kicsit kékes vérrel. Az ottani reptéri étteremmel kezdték. Jelenleg már hét szállodájuk van. Kettő Bécsben, egy-egy Londonban, Párizsban, Münchenben, Prágában és Budapesten.
ht Hogy megy a bolt?
– Remekül! Az egész lánc kitűnően üzemel, de a mienk különösen jól teljesít. Tavaly átlagosan 80 százalékos volt a foglaltság, az idei nehéz évben is 76 százaléknál tartunk. S ami talán nagyon fontos: az árbevételből az adó előtti nyereség, a GOP, 65-68 százalék. Négy év alatt visszafizettük a teljes beruházást.
ht Hogy csinálják? Mi a titok?
– A Koller-recept a következő. Keress egy csendes, elegáns, nagyon biztonságos környéket, kitűnő közlekedéssel. Itt építs egy minimum négycsillagos, közepes méretű szállodát, amelyet rendezz be igényesen. (Csak az élet képes ilyet produkálni: ebben a pillanatban megáll mellettünk Gastenauer úr, aki a Koller család barátja, s a cég belsőépítésze. Ő tervezte meg a szállodalánc belső képét, hogy például a szobákba a különleges hangulatot árasztó nádbútorok kerüljenek. Ezúttal az idősebb Kollerrel telelgetnek itt, de azért nem állja meg, hogy az információs képernyő dobozára ne tegyen megjegyzést.)
– Igaza van, tényleg ronda. Kicseréljük.
ht Szóval Kolleréknál nincs visszaesés, recesszió, kétségbeesés?
– Nincs. Ugyan egyetlen amerikai csoport sem mondta le érkezését, de hozzánk amúgy is főleg német, osztrák, angol, spanyol vendég és üzletember jön. Néhány évvel ezelőtt készültünk el az épület bővítésével; most, a 205 szobával, a Koller-láncon belül mi vagyunk a legnagyobbak.