Tomasz Kulakowski, a légitársaság közép-európai értékesítési és marketingmenedzsere elmondta, hogy a Ryanair jelenleg 560 járatot üzemeltet 26 országban, 23 bázisreptérről. A bemutatott statisztikák szerint jelenleg a Ryanair a legolcsóbb, legpontosabb légitársaság, náluk fordul elő a legkevesebb járattörlés és elveszett csomag. Üzletpolitikájuk alapján inkább ingyen odaadnak egy jegyet, minthogy gépeik üres helyekkel repüljenek. Míg tavaly 42 millió utas választotta a légitársaságot, idén szeretnék az 50 millió fős eredményt elérni. A jövőben újabb desztinációk megjelenése is lehetséges a budapesti Ryanair-palettán. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) elnöke beszámolt arról, hogy közös marketingakcióba kezdtek a Ryanairrel, amelynek célja, hogy növeljék a Magyarországra érkező utasforgalmat. Az MT Zrt. óvatos becslései szerint a légitársaság hét új budapesti desztinációja a következő évben 145 ezerrel több külföldi vendéget és 180 ezer plusz vendégéjszakát jelent majd hazánknak. A trendek azt mutatják, hogy a turisták egyre rövidebb időt szánnak az utazásra. A repülővel érkezők költése is magasabb. Angliából az összes ide érkező vendég 80 százaléka érkezik repülővel, a németeknél ez a szám csupán 10 százalék. A Budapest Airport adatai szerint 100 utasból 28 diszkont-légitársasággal repül Budapestre. Szollár Domokos, a cég szóvivője elmondta, hogy elkészült egy új tarifatáblázat tervezete is, amely – jóváhagyása után – január 1-jétől léphet életbe. Ez további ösztönzőket, kedvezményeket jelent azoknak a légitársaságoknak, akik jelen vannak, illetve új desztinációt nyitnak Budapesten. A szóvivő hozzátette, hogy a Budapest Airport áraival versenyképesnek számít a régióban (Bécset, Varsót, Prágát vizsgálva), és minden légitársaság számára azonos feltételeket kínál.
Közös cél a nagyobb utasforgalom
Közös sajtótájékoztatót tartott tegnap a Magyar Turizmus Zrt., a Budapest Airport és a Ryanair abból az alkalomból, hogy a légitársaság hét új desztinációval – Bréma, Frankfurt, Dublin, Bristol, East Midlands, Glasgow és Liverpool – bővítette Budapestről induló járatait.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.