Az akció része annak a több hónapos „promóciós offenzívának”, amelyet az MT Zrt. ausztriai külképvislete a nyár végén kezdett hazánk kulturális jellegű turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében. A jelenlegi akció a klasszikus zenerajongó, „kultúrafogyasztó” bécsi közönséget célozza meg, még időben felhívva a figyelmet az újévi Haydn-koncertre, valamint a jövő nyári Wagner-napokra. A mintegy 500 köztéri reklámhordozóból álló plakátkampány egyszerre szolgálja a 2009-es Kulturális Turizmus Év felvezetését Ausztriában, valamint népszerűsíti a budapesti kulturális és turisztikai kínálatot.
Az osztrák turisták motivációs listáján meghatározó jelentőségű a kulturális indíttatás, így e szegmensben jelentős növekedési tartalék rejlik. A KSH legfrisebb eredményei alapján a nyár utolsó hónapjában kiemelkedően jó osztrák vendégforgalmat könyvelhettek el a hazai szállodák, ahol az Ausztriából érkező vendégek száma közel 12 százalékkal, a vendégéjszakaszám pedig 8 százalékot meghaladóan nőtt. (Magyar Turizmus Zrt, Bécs)