Így utaztok ti

Meglepő és tanulságos kulturális különbségekre mutat rá a Kuoni idén először kiadott Global Holiday Reportja, ami a világ 12 különböző küldő piacáról érkező turisták szokásbeli különbségeit, jellemzőit igyekezett feltérképezni.

A kutatás során 12 piac (Benelux államok, Dánia, Finnország, Franciaország, Hongkong, India, Olaszország, Norvégia, Spanyolország, Svédország, Svájc és Nagy-Britannia) több mint 12 ezer utazója adott több száz választ a tour operátor 21 kérdésére, melyek főként az utazás előtti, alatti, utáni viselkedéseiknek jellemzőit igyekeztek felderíteni. Ebből olyan, az egyes nemzetekre jellemző tanulságokat lehetett leszűrni, mint hogy például a franciák az olcsó ételeket keresik, az olaszoknak van a legtöbb szexuális kalandja idegenekkel, a spanyolok szórják legjobban a pénzüket, az indiai nők gyorséttermekbe mennek, a svájciak gyűlölik a topless napozókat, a svédeknek pedig a környezettudatosság a fontos.

A riport olyan izgalmas témákat feszeget, hogy hogyan élik a nyaralók életüket mikor otthonuktól távol vannak, hogyan készítik elő nyaralásukat, az étkezési és öltözködési szokásaik hogyan változnak és hogy hat rájuk a nyaralás miután újra hazaérkeztek. Egyszóval hogyan szélesíti az egyén látókörét, módosítja viselkedését az, ha kiszakad a mindennapi rutinból.

Hogy az utazók hogyan étkeznek a nyaralásuk alatt, nagyban befolyásolja a nemzetiségük. A norvégok és svédeknek nem számít az ár, ha a hasukról van szó, azonban a franciák és az olaszok azonban odafigyelnek rá, hogy mennyiért esznek a nyaralás idején, derül ki a kutatásból.

Néha úgy érezhetjük, - és nem alaptalanul – hogy nyaralás alatt elvesztik jó ízlésüket az utazók, legalábbis ami a ruhákat illeti. A riport szerint az utazók valóban máshogy öltözködnek, mint a dolgos hétköznapokon: az indiaiak 25 százaléka provokatívabban öltözködik, a franciák 55 százaléka slamposabban, a britek 15 százaléka kevesebb ruhadarabot ölt magára a külföldi nyaralás alatt, az olaszok 33 százaléka pedig igyekszik a legújabb divat szerint megjelenni.

A világ turistáinak jellemvonásait bemutató teljes riportot a Kuoni oldalán egy formanyomtatvány kitöltésével meg lehet igényelni. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.