A kutatás során 12 piac (Benelux államok, Dánia, Finnország, Franciaország, Hongkong, India, Olaszország, Norvégia, Spanyolország, Svédország, Svájc és Nagy-Britannia) több mint 12 ezer utazója adott több száz választ a tour operátor 21 kérdésére, melyek főként az utazás előtti, alatti, utáni viselkedéseiknek jellemzőit igyekeztek felderíteni. Ebből olyan, az egyes nemzetekre jellemző tanulságokat lehetett leszűrni, mint hogy például a franciák az olcsó ételeket keresik, az olaszoknak van a legtöbb szexuális kalandja idegenekkel, a spanyolok szórják legjobban a pénzüket, az indiai nők gyorséttermekbe mennek, a svájciak gyűlölik a topless napozókat, a svédeknek pedig a környezettudatosság a fontos.
A riport olyan izgalmas témákat feszeget, hogy hogyan élik a nyaralók életüket mikor otthonuktól távol vannak, hogyan készítik elő nyaralásukat, az étkezési és öltözködési szokásaik hogyan változnak és hogy hat rájuk a nyaralás miután újra hazaérkeztek. Egyszóval hogyan szélesíti az egyén látókörét, módosítja viselkedését az, ha kiszakad a mindennapi rutinból.
Hogy az utazók hogyan étkeznek a nyaralásuk alatt, nagyban befolyásolja a nemzetiségük. A norvégok és svédeknek nem számít az ár, ha a hasukról van szó, azonban a franciák és az olaszok azonban odafigyelnek rá, hogy mennyiért esznek a nyaralás idején, derül ki a kutatásból.
Néha úgy érezhetjük, - és nem alaptalanul – hogy nyaralás alatt elvesztik jó ízlésüket az utazók, legalábbis ami a ruhákat illeti. A riport szerint az utazók valóban máshogy öltözködnek, mint a dolgos hétköznapokon: az indiaiak 25 százaléka provokatívabban öltözködik, a franciák 55 százaléka slamposabban, a britek 15 százaléka kevesebb ruhadarabot ölt magára a külföldi nyaralás alatt, az olaszok 33 százaléka pedig igyekszik a legújabb divat szerint megjelenni.
A világ turistáinak jellemvonásait bemutató teljes riportot a Kuoni oldalán egy formanyomtatvány kitöltésével meg lehet igényelni.