Oroszország
Oroszország nagyvárosaiban, összesen 266 ezer példányban jelenik meg a Ja pokupaju című havilap. Az újság 20 ezer példányszámú rostov-na-Donu-i kiadásának áprilisi számában jelent meg egy 3 oldalas cikk Budapest történetéről, nevezetességeiről és látnivalóiról, amely külön kiemeli a Gundel Éttermet és a Gerbaud Cukrászdát mint olyan helyeket, amelyeket egy turistának szinte kötelező meglátogatnia. A lap a magas költésű, a napi divat iránt elkötelezett réteget célozza meg, és a divatvilág, szépségápolás, lakberendezés, szabadidő eltöltésével kapcsolatos újdonságokról számol be, illetve sztárokkal készített interjúkat publikál.
A Doctor Travel egy havonta 120 ezer példányban megjelenő életmód magazin, amelyet egész Oroszország területén terjesztenek. Az egészségtudatos életmódra törekvő olvasókat megszólító lap márciusi számában közölt egy cikket a magyar spa újdonságairól.
Szintén havonta, 9 ezer példányban jelenik meg a Tourbusiness nevű, rendkívül színvonalas és informatív szakmai lap, amely nagyon gyakran publikál anyagot Magyarországról. Áprilisi számában több helyen is említette az Intourmarket kiállítás idei Spa díszvendégét, Magyarországot, valamint külön cikk jelent meg a Budapesten nyíló Aquaworld Ramada Plazaról és a sárvári Spirit Hotelről.
Portugália
2008 áprilisában jelent meg egy kétoldalas cikk az egyik legkedveltebb portugál napilap, a Publico, Fugas című, 70 ezer példányban megjelenő hétvégi mellékletében a Budapesti turisztikai látványosságokról, szállás illetve étkezési lehetőségekről. Az utazási, kulturális, gasztronómiai, társadalmi, gazdasági témákkal foglalkozó melléklet az utazási készséggel és képességgel rendelkező közép és felső rétegeknek szól.
Svédország
A svéd Gods&Gardar, azaz „Birtok és Porta” magazin, amely elsősorban lakberendezéssel, kultúrával, életmóddal, luxussal, régiségekkel foglalkozik, 2008. januárjában 5 oldalas, számos képpel díszített cikket közölt Magyarországról, amelyben egy négynapos, komplett kirándulás programját mutatta be. Az olvasók részletesen megismerhették Budapest nevezetességeit, a gödöllői, a nagytétényi, valamint a keszthelyi Festetich kastélyt. A főként 40-65 év közötti, átlag feletti jövedelemmel rendelkező, a lakberendezést, kultúrát, művészetet kedvelők által forgatott lap évente 10 alkalommal jelenik meg, és alkalmanként 121.000 olvasóhoz jut el.
Japán
A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében fontos szerepet kap a tengerentúli piacok meghódítása, ennek érdekében a Társaság figyelemmel kíséri a Japán lapok Magyarországról megjelentetett írásait is.
Márciusban a Rakuenbito című lapban jelent meg összeállítás Budapest nevezetességeiről, áprilisban pedig a Rashin magazin közölt cikket ugyanebben a témában. Mindkét lap havonta jelenik meg 100 ezer példányban, és elsősorban a 30-50 év közötti, utazni szerető férfiakat és nőket célozza meg.
A 30-60 év közötti háziasszonyoknak szóló, havonta 140 ezer példányban megjelenő Mr. Partner a magyar gasztronómiát állította 2 oldalas cikke középpontjába. Elsősorban Budapest kulturális nevezetességeivel – Opera, Parlament, Széchenyi-fürdő – foglalkozik a The International Graph című lap, amely megemlíti továbbá az igazi magyar halászlét, valamint borainkat is. Az újság 80 ezer példányban jelenik meg, évente 12 alkalommal. 2008 májusában 8 oldalas cikket közölt a Casino Japan nevű, 80 ezer havi példányszámú lap, amely Budapest nevezetességei mellett beszámol a magyar gasztronómia sajátosságairól, és részletesen bemutatja Szentendre városát is.
2008. május 14-15. között első alkalommal szervezett a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat a Magyarországra akkreditált külföldi újságírók (Hungarian International Press Association - HIPA) részére. Az Észak-Magyarország turisztikai régió különlegességeit bemutató út nyomán is jelentős külföldi média-megjelenések várhatók: a CNN World Report például a június 15-i adásában tűzi műsorára a tanulmányúton készített felvételeket, a Der Standardban szintén júniusban jelenik meg a Magyarország népszerűsítését célzó riport. Az Amerikai Kereskedelmi Kamara által havonta megjelentetett Business Hungary magazinban szintén az észak-magyarországi tanulmányút egyik különleges állomásáról lehet olvasni, a HIPA elnökének, Runa Hellingának a tollából. A CNN hírtelevízióban ingyenesen biztosított megjelenés értéke egyébként közel 4 millió forint.
A Magyar Turizmus Zrt. 2008. második felében is folytatja tanulmányutak szervezését.