Magyarország a világsajtóban

A magyarországi turisztikai kínálat piacra vitelében kiemelkedő jelentőségűek a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett nemzetközi tanulmányutak. 2008 első negyedévében 144 fő újságírót fogadott a Magyar Turizmus Zrt. A tanulmányutak nyomán számos cikk és tudósítás jelent meg a világban, az írások hírértéke pedig meghaladta a 300 millió forintot.

Oroszország

Oroszország nagyvárosaiban, összesen 266 ezer példányban jelenik meg a Ja pokupaju című havilap. Az újság 20 ezer példányszámú rostov-na-Donu-i kiadásának áprilisi számában jelent meg egy 3 oldalas cikk Budapest történetéről, nevezetességeiről és látnivalóiról, amely külön kiemeli a Gundel Éttermet és a Gerbaud Cukrászdát mint olyan helyeket, amelyeket egy turistának szinte kötelező meglátogatnia. A lap a magas költésű, a napi divat iránt elkötelezett réteget célozza meg, és a divatvilág, szépségápolás, lakberendezés, szabadidő eltöltésével kapcsolatos újdonságokról számol be, illetve sztárokkal készített interjúkat publikál.

A Doctor Travel egy havonta 120 ezer példányban megjelenő életmód magazin, amelyet egész Oroszország területén terjesztenek. Az egészségtudatos életmódra törekvő olvasókat megszólító lap márciusi számában közölt egy cikket a magyar spa újdonságairól.

Szintén havonta, 9 ezer példányban jelenik meg a Tourbusiness nevű, rendkívül színvonalas és informatív szakmai lap, amely nagyon gyakran publikál anyagot Magyarországról. Áprilisi számában több helyen is említette az Intourmarket kiállítás idei Spa díszvendégét, Magyarországot, valamint külön cikk jelent meg a Budapesten nyíló Aquaworld Ramada Plazaról és a sárvári Spirit Hotelről.

Portugália

2008 áprilisában jelent meg egy kétoldalas cikk az egyik legkedveltebb portugál napilap, a Publico, Fugas című, 70 ezer példányban megjelenő hétvégi mellékletében a Budapesti turisztikai látványosságokról, szállás illetve étkezési lehetőségekről. Az utazási, kulturális, gasztronómiai, társadalmi, gazdasági témákkal foglalkozó melléklet az utazási készséggel és képességgel rendelkező közép és felső rétegeknek szól.

Svédország

A svéd Gods&Gardar, azaz „Birtok és Porta” magazin, amely elsősorban lakberendezéssel, kultúrával, életmóddal, luxussal, régiségekkel foglalkozik, 2008. januárjában 5 oldalas, számos képpel díszített cikket közölt Magyarországról, amelyben egy négynapos, komplett kirándulás programját mutatta be. Az olvasók részletesen megismerhették Budapest nevezetességeit, a gödöllői, a nagytétényi, valamint a keszthelyi Festetich kastélyt. A főként 40-65 év közötti, átlag feletti jövedelemmel rendelkező, a lakberendezést, kultúrát, művészetet kedvelők által forgatott lap évente 10 alkalommal jelenik meg, és alkalmanként 121.000 olvasóhoz jut el.

Japán

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében fontos szerepet kap a tengerentúli piacok meghódítása, ennek érdekében a Társaság figyelemmel kíséri a Japán lapok Magyarországról megjelentetett írásait is.

Márciusban a Rakuenbito című lapban jelent meg összeállítás Budapest nevezetességeiről, áprilisban pedig a Rashin magazin közölt cikket ugyanebben a témában. Mindkét lap havonta jelenik meg 100 ezer példányban, és elsősorban a 30-50 év közötti, utazni szerető férfiakat és nőket célozza meg.

A 30-60 év közötti háziasszonyoknak szóló, havonta 140 ezer példányban megjelenő Mr. Partner a magyar gasztronómiát állította 2 oldalas cikke középpontjába. Elsősorban Budapest kulturális nevezetességeivel – Opera, Parlament, Széchenyi-fürdő – foglalkozik a The International Graph című lap, amely megemlíti továbbá az igazi magyar halászlét, valamint borainkat is. Az újság 80 ezer példányban jelenik meg, évente 12 alkalommal. 2008 májusában 8 oldalas cikket közölt a Casino Japan nevű, 80 ezer havi példányszámú lap, amely Budapest nevezetességei mellett beszámol a magyar gasztronómia sajátosságairól, és részletesen bemutatja Szentendre városát is.

2008. május 14-15. között első alkalommal szervezett a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat a Magyarországra akkreditált külföldi újságírók (Hungarian International Press Association - HIPA) részére. Az Észak-Magyarország turisztikai régió különlegességeit bemutató út nyomán is jelentős külföldi média-megjelenések várhatók: a CNN World Report például a június 15-i adásában tűzi műsorára a tanulmányúton készített felvételeket, a Der Standardban szintén júniusban jelenik meg a Magyarország népszerűsítését célzó riport. Az Amerikai Kereskedelmi Kamara által havonta megjelentetett Business Hungary magazinban szintén az észak-magyarországi tanulmányút egyik különleges állomásáról lehet olvasni, a HIPA elnökének, Runa Hellingának a tollából. A CNN hírtelevízióban ingyenesen biztosított megjelenés értéke egyébként közel 4 millió forint.

A Magyar Turizmus Zrt. 2008. második felében is folytatja tanulmányutak szervezését.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.