Magyarország népszerűsítése Svájcban

A Magyar Turizmus Zrt. jelenleg 21 országban 23 külképviseletet működtet. A külképviseletek feladata Magyarország mint turisztikai desztináció ismertségének növelése, imázsának javítása Magyarország legfontosabb, illetve dinamikusan fejlődő küldőpiacain. Az alábbi összefoglalóban azt mutatjuk be, hogy a Társaság többek között milyen marketingakciókkal népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát Svájcban, a közelmúltban. A Svájcból érkező vendégeknek évente több mint 174.000 vendégéjszakát köszönhetnek a hazai kereskedelmi szálláshelyek.

Vásári megjelenés

Május 28. és június 1. között, a Zürichtől 15 km-re fekvő Dietikonban került megrendezésre a LIGA (Limmattaler Gewerbe Ausstellung) közönségvásár, amelynek Magyarország volt a díszvendége. A vásár – amely 2004-ben vette fel a LIGA elnevezést – már több mint húsz éve mutatja be a nagyközönség számára a különböző ipari és kereskedelmi szakterületek termékeit, illetve szolgáltatásait. Csak négy évente kerül megrendezésre és mintegy 40 ezer látogatót vonz. Májusban Magyarország 2 oldalas megjelenési lehetőséget is kapott a LIGA vásári kiadványában, amelyet 100.000 háztartásba juttattak el. Az ötnapos eseményen hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. és 13 magyarországi szolgáltató képviselte.

Média-megjelenések

A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében tavaly Budapesten forgatott a svájci Swissdate Randishow. A műsor keretében a fiatalok először a zürichi stúdióban találkoznak, majd ezt követően egy idegen városba indulnak, hogy megismerkedjenek. Az MT Zrt. svájci honlapjának (www.ungarn-tourismus.ch) látogatottsága a tavalyi adás után megháromszorozódott. Az adás sikerére való tekintettel a műsor készítői idén júliusban ismét a magyar fővárosba látogatnak. A stáb idén egyszerre három műsort vesz fel, amellyel összesen ötször fog szerepelni Budapest a műsorban. A Randishow nézettsége Svájcban 260 ezer fő, amelynek 38 százaléka 25 és 44 év közötti néző. Minden adás előtt naponta sugározzák a műsor beharangozóját, amely a tavalyi évben 40 millió forintos hírértéket generált. Az idei adások beharangozóját már most vetítik az összes reklámblokkban egészen augusztusig.

Márciusban egy 13 fős német, illetve francia nyelvű újságírói csoport érkezett hazánkba Svájcból, hogy megismerkedjenek a „trendy Budapesttel”. A tanulmányút nyomán számos cikk jelent meg. Az elsősorban 50 év feletti hölgyekhez szóló Glückspost magazin „Két város egy helyen” címmel 3 oldalas cikkben mutatta be Budapest főbb nevezetességeit. A magazin olvasottsága 385 ezer fő.

A 92 ezer fős olvasottsági körrel rendelkező, francia nyelvű Edelweiss női magazin hasábjain egy magyar designer ad ötleteket, hogy a svájci utazók milyen nevezetességeket keressenek fel a magyar fővárosban. A német nyelvű Relax & Style magazin 3 oldalban a klasszikus budapesti látnivalók mellett modern szállodákat, éttermeket, továbbá a magyar divatot mutatja be 40 ezer fős olvasóközönségének.

A Travel Inside turisztikai szaklap egyik májusi számában Magyarország Svájc turizmusában betöltött jelentőségéről számol be. A cikkben arról olvashattak az érdeklődők, hogy hazánkat elsősorban a jó ár-érték arány miatt keresik fel a svájciak. A lap megemlíti a nagy kulturális rendezvényeket (pl. Sziget Fesztivál), valamint a Magyar Turizmus Zrt. belföldi marketingtevékenységének idei kiemelt kampányát, a Vizek Évét is.

Honlap rekord

Májusban rekordot döntött a Magyar Turizmus Zrt. svájci honlapjának látogatottsága is. A www.ungarn-tourismus.ch oldalt a hónap folyamán több mint 253 ezren látogatták.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.