Vásári megjelenés
Május 28. és június 1. között, a Zürichtől 15 km-re fekvő Dietikonban került megrendezésre a LIGA (Limmattaler Gewerbe Ausstellung) közönségvásár, amelynek Magyarország volt a díszvendége. A vásár – amely 2004-ben vette fel a LIGA elnevezést – már több mint húsz éve mutatja be a nagyközönség számára a különböző ipari és kereskedelmi szakterületek termékeit, illetve szolgáltatásait. Csak négy évente kerül megrendezésre és mintegy 40 ezer látogatót vonz. Májusban Magyarország 2 oldalas megjelenési lehetőséget is kapott a LIGA vásári kiadványában, amelyet 100.000 háztartásba juttattak el. Az ötnapos eseményen hazánkat a Magyar Turizmus Zrt. és 13 magyarországi szolgáltató képviselte.
Média-megjelenések
A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében tavaly Budapesten forgatott a svájci Swissdate Randishow. A műsor keretében a fiatalok először a zürichi stúdióban találkoznak, majd ezt követően egy idegen városba indulnak, hogy megismerkedjenek. Az MT Zrt. svájci honlapjának (www.ungarn-tourismus.ch) látogatottsága a tavalyi adás után megháromszorozódott. Az adás sikerére való tekintettel a műsor készítői idén júliusban ismét a magyar fővárosba látogatnak. A stáb idén egyszerre három műsort vesz fel, amellyel összesen ötször fog szerepelni Budapest a műsorban. A Randishow nézettsége Svájcban 260 ezer fő, amelynek 38 százaléka 25 és 44 év közötti néző. Minden adás előtt naponta sugározzák a műsor beharangozóját, amely a tavalyi évben 40 millió forintos hírértéket generált. Az idei adások beharangozóját már most vetítik az összes reklámblokkban egészen augusztusig.
Márciusban egy 13 fős német, illetve francia nyelvű újságírói csoport érkezett hazánkba Svájcból, hogy megismerkedjenek a „trendy Budapesttel”. A tanulmányút nyomán számos cikk jelent meg. Az elsősorban 50 év feletti hölgyekhez szóló Glückspost magazin „Két város egy helyen” címmel 3 oldalas cikkben mutatta be Budapest főbb nevezetességeit. A magazin olvasottsága 385 ezer fő.
A 92 ezer fős olvasottsági körrel rendelkező, francia nyelvű Edelweiss női magazin hasábjain egy magyar designer ad ötleteket, hogy a svájci utazók milyen nevezetességeket keressenek fel a magyar fővárosban. A német nyelvű Relax & Style magazin 3 oldalban a klasszikus budapesti látnivalók mellett modern szállodákat, éttermeket, továbbá a magyar divatot mutatja be 40 ezer fős olvasóközönségének.
A Travel Inside turisztikai szaklap egyik májusi számában Magyarország Svájc turizmusában betöltött jelentőségéről számol be. A cikkben arról olvashattak az érdeklődők, hogy hazánkat elsősorban a jó ár-érték arány miatt keresik fel a svájciak. A lap megemlíti a nagy kulturális rendezvényeket (pl. Sziget Fesztivál), valamint a Magyar Turizmus Zrt. belföldi marketingtevékenységének idei kiemelt kampányát, a Vizek Évét is.
Honlap rekord
Májusban rekordot döntött a Magyar Turizmus Zrt. svájci honlapjának látogatottsága is. A www.ungarn-tourismus.ch oldalt a hónap folyamán több mint 253 ezren látogatták.