Az észak-magyarországi régió munkatársai már a nyár elején nekiláttak az előkészítő munkának, mely egy kérdőív formájában testesült meg. Ezt a kérdőívet az RMI sikeresen eljuttatta a szolgáltatóknak, valamint a turizmusban érintett szakembereknek július 8-án. A kérdőívet közel 40-en töltötték ki. A kitöltők között helyi, térségi TDM szervezetek, Tourinform irodák, szállodák, fürdők, valamint városi és megyei önkormányzatok munkatársai is szerepelnek.
Folytatásképp helyszíni megbeszélésekre került sor: augusztus 9- én Miskolcon, 10- én Egerben két nyílt fórum keretében vitathatták meg az érintettek az elképzeléseiket. A két helyszínen összesen több mint 60 szakember gyűlt össze azzal a céllal, hogy az eddigi sikeres együttműködést még magasabb szintre emeljék. A fórum legfontosabb feladata a jövő évre tervezett marketingakciók számának és intenzitásának a meghatározása volt. A szolgáltatók elégedettek voltak a 2011-es akciók számával, valamint azok megjelenésével idén. Az RMI eddig négy akciót szervezett a TDM szervezetekkel közösen. Az akciók sikerét a KSH legfrissebb, 2011. évi első féléves statisztikai adatai is alátámasztják. A januártól júniusig terjedő időszakban Észak-Magyarország „110%-on teljesített”, vagyis 10%-kal nőtt a régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrált vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az eredménnyel Észak-Magyarország produkálta a legnagyobb növekedési ütemet a 9 turisztikai régió közül az év első felében.
A kérdőívből egyértelműen kiderült, hogy a régiós szakemberek továbbra is szoros együttműködésben képzelik el a jövőt a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával. Szeretnének egységesen megjelenni kiállításokon, rendezvényeken, ezzel is erősítve az együttműködést és egymás támogatását a piacra kerülésben.
A továbbiakban, augusztus végén, Salgótarjánban tervezi az RMI a 3. egyeztető fórum megrendezését, melyre a Nógrád megyei turisztikai szakembereket várják.
A marketingterv előkészítésének további feladatait tekintve, az augusztus végi megbeszélés után már teljesen kiforrott akciókat tud az RMI a TDM-ek elé terjeszteni. Ezt követően, szeptemberben megkezdődnek az egyeztetések az UTAZÁS 2012 kiállítással kapcsolatban. Szeptember végén elkezdődik a szolgáltatók akvirálása a 2012-es akciókra, majd novembertől a marketingeszközök és a médiafelületek is kiválasztásra kerülnek.