Marketingterv előkészítő egyeztetések Észak-Magyarországon

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) nyílt fórumra hívta a régió turisztikai szakembereit, szolgáltatóit, valamint a megyei önkormányzatok képviselőit, azzal a céllal, hogy meghatározzák a régió 2012. évi turisztikai marketingtervének fő irányait.

Az észak-magyarországi régió munkatársai már a nyár elején nekiláttak az előkészítő munkának, mely egy kérdőív formájában testesült meg. Ezt a kérdőívet az RMI sikeresen eljuttatta a szolgáltatóknak, valamint a turizmusban érintett szakembereknek július 8-án. A kérdőívet közel 40-en töltötték ki. A kitöltők között helyi, térségi TDM szervezetek, Tourinform irodák, szállodák, fürdők, valamint városi és megyei önkormányzatok munkatársai is szerepelnek. 

Folytatásképp helyszíni megbeszélésekre került sor: augusztus 9- én Miskolcon, 10- én Egerben két nyílt fórum keretében vitathatták meg az érintettek az elképzeléseiket. A két helyszínen összesen több mint 60 szakember gyűlt össze azzal a céllal, hogy az eddigi sikeres együttműködést még magasabb szintre emeljék. A fórum legfontosabb feladata a jövő évre tervezett marketingakciók számának és intenzitásának a meghatározása volt. A szolgáltatók elégedettek voltak a 2011-es akciók számával, valamint azok megjelenésével idén. Az RMI eddig négy akciót szervezett a TDM szervezetekkel közösen. Az akciók sikerét a KSH legfrissebb, 2011. évi első féléves statisztikai adatai is alátámasztják. A januártól júniusig terjedő időszakban Észak-Magyarország „110%-on teljesített”, vagyis 10%-kal nőtt a régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrált vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az eredménnyel Észak-Magyarország produkálta a legnagyobb növekedési ütemet a 9 turisztikai régió közül az év első felében. 

A kérdőívből egyértelműen kiderült, hogy a régiós szakemberek továbbra is szoros együttműködésben képzelik el a jövőt a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával. Szeretnének egységesen megjelenni kiállításokon, rendezvényeken, ezzel is erősítve az együttműködést és egymás támogatását a piacra kerülésben. 

A továbbiakban, augusztus végén, Salgótarjánban tervezi az RMI a 3. egyeztető fórum megrendezését, melyre a Nógrád megyei turisztikai szakembereket várják. 

A marketingterv előkészítésének további feladatait tekintve, az augusztus végi megbeszélés után már teljesen kiforrott akciókat tud az RMI a TDM-ek elé terjeszteni. Ezt követően, szeptemberben megkezdődnek az egyeztetések az UTAZÁS 2012 kiállítással kapcsolatban. Szeptember végén elkezdődik a szolgáltatók akvirálása a 2012-es akciókra, majd novembertől a marketingeszközök és a médiafelületek is kiválasztásra kerülnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.