Még el sem indult, máris kártérítést követel

Egy friss felmérés szerint a német turisták 3-4%-a már nyaralása megkezdése előtt arra számít, hogy valamilyen indokkal pénzvisszatérítést kap az utazásszervezőtől.

Az ab-in-den-urlaub.de című portál reprezentatív felmérése szerint 1,75 millió német turista már a nyaralása megkezdése előtt azt tervezi, hogy panaszlevelet ír, másfél millióan közülük pénzvisszatérítésre is számítanak a panasz miatt. 1,2 millió német utazó előre eltervezi, hogy a befizetettnél magasabb kategóriájú szobára fognak igényt tartani a helyszínen, közel félmillióan (437.000) szeretnének az utazásszervezőtől jelentő engedmény kapni az interneten olvasott, a foglalt szállodáról szóló negatív kritikák miatt. A németek évente 53 millió alkalommal utaznak, így a kártérítési szándék az összes turista 3-4%-ára jellemző.

A reklamáció oka sokféle. A reklamálók közül nagyon sokan, 83% (ami nagyjából 1,45 millió utast jelent) egyszerűen csak azért kezd panaszkodni, hogy visszakapja a pénzét az utazásszervezőtől, szállodától vagy hajós társaságtól, hogy mit sérelmeznek, azt az utazásuk idején spontán döntik el. Közel 69% (1,2 millió utas) tervezi, hogy megpróbálja jobb szobába reklamálni magát a szállodában, egy ilyen upgrade-del egy egyhetes tartózkodás alatt akár több 100 eurót is nyerhetnek. A reklamálók több mint fele (56%, azaz 974 ezren), ha a foglalás után talál egy olcsóbb ajánlatot, megpróbálja visszaszerezni a kifizetett különbözetet.

A reklamálók harmada (ami kb. 582 ezer utast jelent) azért tesz panaszt, mert csak a szoba lefoglalása után olvasta az interneten a kiszemelt hotelről megjelent negatív kritikákat. Az utasok 28 százaléka (487 ezer fő) már indulás előtt teljesen biztos abban, hogy reklamálni fog valamiért, legyen az a leharcolt szoba, zaj, bogarak, rossz étel, vagy bármi hasonló.

Hasonló felmérés a magyarok utazási szokásairól és pénzvisszatérítési szándékairól tudtunkkal még nem készült, de utazásszervezők jelzései alapján itthon is akadnak olyan utasok, akik eleve alig várják, hogy valamilyen indokkal árkedvezményt csikarjanak ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.